sitta på ett tåg och tänka och fundera är ganska bra ibland

Tågåkning. (tågåkning? Ett icke-existerande ord? Måhända, men obland är faktiskt vissa ord så hyfsat värdiga att fortleva som riktiga ord. Ja, tågåkning)
Lund till Stockholm. På tåget halv åtta imorrse. En liten Maria somnade visst om lite sött (eller trött) när hon satte sig på tåget. En powernap på en timme kanske man kan kalla det...Nu har i alla fall en kopp kaffe druckits och faktiskt en liten kanelbulle ätits.

Kaffe förresten - jag måste säga att jag är väldigt nöjd med mig själv. Abstinensen har övervunnits! Min konsumtion har minskats enormt. Vad sägs om från många koppar kaffe per dag till en kopp kaffe per dag. Är det inte bra? Jo jag tackar!

Vila-upp-mig-tiden i Lund. Har tagit mig för de saker jag skulle. Och samtidigt struntat i att ta mig för en hel del saker som jag absolut inte behövde göra. Semester kan man väl kalla det? Känner mig sund i kroppen igen. Och i knoppen också för den delen. Kan tänka hur intressant man är som människa. Hur ens behov styr en. Vad man behöver för att må bra.

Jag börjar känna mig peppad på MARAN igen. Innan har jag sett framåt med lite ångest. När jag inte visste hur snabbt jag skulle kunna röra mig "normalt" igen. Och ÄNDÅ HALLÅ! Det var ju förtusan bara en streckning. Lite galet att det kan ställa till så mycket för än. Tänkt om man åkt på något annat. Det skulle ju varit så mycket värre.
(När jag nu snackar insikter - tänk om jag kommit till den insikten för någon vecka sen när jag gottade ner mig i hur dåligt allt kändes. Men det är visst enklare att se allt från den ljusa sidan när livet leker lite mer)
Efter 10km löpning (om än superlugn) och 1,5 h styrkegympa känner jag att veckan inletts på ett strålande vis. Och nu sitter jag här med lite skön träningsvärk i kroppen. Styrkegympan på Gerda är bra träning må jag säga. (Dessutom var det fullsmockat med folk. Vilket ändå är kul. Och ännu roligare är faktiskt att varje gång man är "hemma" i Lund och är på exempelvis styrkegympa så ser man alltid de gamla rävarna. Träningskära människorna som bor i staden och liskom än själv spenderar många timmar på träning. Lite kul. En trygghet i det :D)

Löpningen ska stegras på bästa sätt. Ska kolla in lite formtoppning nu när jag kan mer planera de sista veckorna. Även om det är svårt att veta exakt hur kroppen kommer må. Är fortfarande skrajsen över att jag tappat lite av formen. Och ine kommer vara lika topp som jag vill när jag står på startlinjen i Berlin. Men då får jag väl ta det. Det viktigaste är att jag springer. Faktiskt.

Men vad tusan. Kommer ju bli askalas! Så det är så! :D


frukost: Soyayoghurt är underbart. Och färsk bröd. Te. Mumma.





Kommentarer
Postat av: Maria

Fin bild! Gott det ser ut :)

2010-09-08 @ 17:55:54
URL: http://kanelapple.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0