on the road again

Snart. Så bär det av till huvudstaden igen. En sista kaffe med Julia har druckits. En duktig Maria har varit på banken. Hängt på glasskulturen. Ätit lunch på coffe break. Kvalitetstid med mamman. Och kvällen:
Styrkegympa på Gerda. Trött cykla förbi mamman där jag fastnade och pratade om något så storslaget som livet. Kom hem dödshungrig till pappan och fann alla sittandes vid matbordet. En sen middag senare och en välbehövlig dusch så sitter jag nu här. Och snart ska en väska packas.
Imorgon - Stockholm. Efter en välbehövlig paus här nere i Lund. Jag är utvilad tror jag. Kan springa igen. Kan gå normalt! Har framförallt fått perspektiv på saker och ting. Man märker hur viktigt det är att ibland komma bort från den röran man lever i. För att till slut kan man inte se saker och ting klart. Och jag har insett saker. Och ting. Det är med lite oroskänslor i magen som jag åker tillbaka. Men jag kan erkänna en del för mig själv. Och tycka det är okej att känna att man behöver pauser. Att det inte alltid blir som man har tänkt sig. Men det kan lösa sig ändå. Jag är ung. Och har väldigt lätt för att ta mig för saker. Vissa beslut är helt enkelt tagna. Jag har lovat mig själv vissa saker. Och det känns bra. Nu håller jag bara tummarna för att två stora saker ska lösa sig.
Men nu blir det musik och bokläsning. Och en kopp te. Och en bit av gårdagens underbara blåbärspaj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0