nostalgimusik och regn

Home sweet home.

Nyss utkliven ur en varm dusch (plötsligt är höstjackan för kall med bara klänning under - höst på riktigt) och lyssnar på back-in-the-days musiken Kent och låten mannen i den vita hatten 16 år senare.

Dagen har flygit fram. Med en morgonpromenad i ösregn, vilket jag fortfarande tycker är helt underbart, nästan lika underbart som en löptur i ösregn. Jag vet, det må låta suspekt men regn är fantastiskt och jag älskar känna naturens krafter vina runt mig. Världen känns så verklig då. Att sedan komma hem till en skål ångande gröt och en stor kopp te är inte helt fel et heller!

För att åka iväg till jobbet och en hetisk dag. En dag som dock flög fram för jag tog tag i ett projekt "ändra om och få plats med en ny leverans som inte får plats". Väldigt fokuserad. En hel dags jobb. Men nöjd med mitt fina resultat må jag säga :D

För att stänga butiken och få njuta av finfint sällskap då huvudstaden hade finbesök av mamman min. Uppe över dagen för jobb - då hinner man alltid med en middag med dottern sin. Så varsin stooor bulgorsallad med grillad hallomi avnjöts av två hungriga människor på ett café på Odengatan. Mysigt värre! Hann till och med till saltsjöbanan som gjorde att jag var hemma fem över halv tio. Skönt värre!

Annars har jag det sagts hejdå över telen till fina vännen som bosätter sig i Stockholm, überläst en sjukt bra bok under pendeltider, känt hur mitt ben har känts, känt efter lite mer och lite mer. Varierande resultat. Haha :D Analyseringsstörd. Varierar från gott mog till mindre gott mod :D Men på kvällen känns det bra! Håll i hatten säger jag bara!

Och nu ska ögonen slutas så att jag kan få en dryga sju timmars sömn!

Kan dock konstatera detta: Jag älskar rutiner. Min kropp och själ börjar hinna ikapp varandra. Sömnen tas igen. Kaffet är nedskuret. Bra mats äts. Hungern går hand i hand med aktivitet - naturligt mindre hungrig vid mindre träning. Kroppen känns mer i balans på de planen. Att få kontroll över två huvuddelar i min triangel. Sömn och kost. Det känns bra.

Och snart kommer kroppen vara " hel" igen. Det håller vi tummarn för.

Och sen ska de andra pusselbitarna Maria och världen tas tag i snart. Det känns bra. Livet har blivit lite lättare :D

En midsommarnattsfullmåne dagen till ära. En helt vanlig men ändå unik onsdag. :D




Kommentarer
Postat av: mikaela

ååh shit vad den månen var magisk ja... fin bild!

2010-09-17 @ 00:22:13
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0