lördagsnatt och söndagsdag

Söndag. Japp. Så är det med det.
Är inte nådigt trött. En viss huvudvärk får jag erkänna existerar. Lite huvudvärk? He. He.
Jag får skylla mig själv och det gör jag så gärna :) Gårdagskvällen och natten var sjukt kul - festligt värre. Även om det visst blev lite för mycket av det ena och för lite av det andra. Får väl sätta det i perspektiv med att kvällar likt dessa är få. Så det är väl lite okej. Äh, man är bara ung en gång :)
Middag med vänner hemma hos mig. Tidigt iväg till nation - Ösgöta Nation var kvällens mål! Stå i kö kö kö. Typiskt lundaliv. Börjar hemma tidigt för att kunna stå i kö till en nation som öppnar klockan 22.00. För att komma in i början av terminen måste man vara där innan tio. Typiskt lundaliv: det tar inte slut efter nationen stänger. Summan av kardemumman: Lång festnatt!
Men vi var enormt peppade och hade det crazy banana! Men den där icke-existerande sömnen har gjort att jag som sagt är lite lätt...trött idag. Så dagen går framåt i sakta mak. Städande, mathandlande, kaffedrickande, bokläsning i solen och telefontjatter. Sorgligt men sant verkar dock detta vara: Min fantastiska underbara cykel har försvunnit. Utanför nationen blir en av trottoarerna alltid ett "cykelställ" med enormt många cyklar. Lite hipp som happ står de (vi lundabor vet ingen rim och reson när det kommer till cyklar - ett välkänt faktum haha :D). Och när en jag skulle ta min vackra vackra cykel så var den inte kvar. HMPF! Inte okej. Cykelstölder är inte ovanliga i staden. Själv hoppas jag att det var någon full student som bar med sig min cykel och sedan gav upp och lämnade den i närheten. Ska gå därför nu gå ut och leka cykeldetektiv! Hoppas jag finner min cykel.
Men det är en ganska skön trötthetsdag. Känns okej. Lite semesterfeeling liksom! Och värt efter en crazy night!


Kommentarer
Postat av: amanda

åh. I LOVE crazy nights <3

2010-09-05 @ 17:14:51
URL: http://bootylicious.devote.se
Postat av: mikaela

wahahaha? för mkt av det ena och för lite av det andra? och, man är bara ung en gång? vad tusan har du gjort kvinna?? :D :D vill höra all the juicy news! har det med alkohol att göra, eller män, eller både och, eller är jag ute och cyklar (vilket du sorgligt nog inte gjorde hem, USCH för cyklestölder!)?

2010-09-05 @ 19:27:22
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0