löpningen

Det blev en slinga på 9,5 km denna dags morgon. Det regnade och jag joggade långsamt fram. Så där väldigt "känna efter hur det känns joggande". Det gick inte snabbt. Tror jag snittade på 6.35 min/km. Och nej, det var inte särskilt jobbigt. Men jag var rädd skraj hela tiden. Samtidigt som jag kände löparlyckan komma tillbaka. Äntligen!

Jag tog mig en dryg kilometer bort till en sjö. En sjö som är drygt en km om man springer runt den. Och där sprang jag. Liksom varv efter varv. Mjukt underlag utan av vara väldigt kuperat.

Jag kände aldrig att det gjorde svinigt ont där det har uppstått smärta tidigare. Det kändes stelt och högerbenet kändes lite "efter" det vänstra. På något sätt - om det går att förklara så. Viktigt för mig är att det aldrig gjorde ont där det har gjort så sjukt ont innan. Det gjorde dock lite smått ont på andra platser.

Men jag hoppas att benet stannade kvar i rätt läge. Att det kändes stelt och gjorde ont för att benet har hållts på och grejjats med. Att det är därför.

Men det fantastiska - för ja, det var fantastiskt stundtals - men det bästa var slutet. Jag sprang och fick in ett sånt fint steg. Kände kraften. Styrkan. Åh! Ler ju hela jag när jag sitter här framför datorn :)

Men det är konstigt. Att känna att en viss del av kroppen liksom inte hänger med helt och hållet - den käns ovan. Medans resten av kroppen, och framförallt andra benet bara vill EXPLODERA fram.

Efter åtta timmars jobb, med mycket upppackande och saker och göra, känner jag mig lite trött.

Äter förvisso inte smärtstillande.

Men jag återfann hoppet denna morgon! Att det finns en möjlighet till Berlin! Gaaah. Vill så jädrans in ibengen gärna.
Så mycket att jag kan byta ut så mycket annat. Och att komma under 4 h är inget måste mål längre. Bara jag får springa. Strunt samma om det gör ont eller om jag har ont efteråt. JAG VILL!


Tror att jag skulle se det annorlunda om jag redan sprungit en mara. Men att bli snuvad på den första - det är inte okej. Punkt på det.

För övrigt: Ska Faktiskt göra något superkul imorgon kväll. Ska testa en sak :D

Jajja. Nu har jag fått skriva av mig lite. Och nu ska jag ta och pilla i mig lite sen kvällsmat, då jag trillade in genom dörren för mindre än en halvtimme sen.

Benen, sinnet, kroppen - Allt hela jag vill!


Kommentarer
Postat av: mikaela

heyheyhey! mickan's back in town ^^ leka snart? och vad är det för skojigt du ska hitta på imorgon? shpännande.

2010-09-13 @ 20:30:05
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0