jag blir mörkrädd. rädd för mänskligheten.

Kom hem och känner mer än vrede - förvånad faktiskt - över valvakan. SD in i Riksdagen. Jag är mörkrädd. Jag är förbannad. Och framförallt - Jag förstår inte. Jag fattar verkligen inte hur, ja, faktiskt: Hur fasiken människor kan vara så blåsta! Jag står för rätten att säga vad man tycker. Att tänka. Yttrandefriheten är en av de viktigaste sakerna vi har i detta land. Men framförallt står jag för rätten till liv. Och jag tycker inte att SD står för rätten till att leva. Rasism går emot detta.


Jag blir förbannad.

Det är inte över än. Jag hoppas att något fel har skett. Jag hoppas att människor inte har så mycket emot andra människor att man får in ett rasistiskt parti i riksdagen.




Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Visst är det sorgligt! Jag tror det har varit helt fel taktik att utesluta dem från debatterna. Hade de varit de, och fått prata, hade säkerligen fler fattat hur korkade de är!Men du, majoriteten både av svenskarna och i riksdagen är emot deras främlingsfrihet.

2010-09-19 @ 21:11:57
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0