inför Berlin Marathon

Morgonpromenad fick mig att fundera över mig. Och Berlin Marathon. Vad har hänt med formen under de senaste veckorna när jag haft min skada?

De senaste 4 veckorna
har varit...speciella. Inte bara har jag fått min skada. Det har varit så mycket annat som tagit på psyket. Att jag sedan fortfarande inte vet om jag kommer att springa (även om jag tror det - ta i trä) gör ju att jag fortfarande inte...ja, inte vet. Men jag ställer mig in på löpning. Att ställa sig in på att inte springa och sedan märka att det kommer gå - jag tror att det är jobbigare att komma igen då.

Men hur har kroppen förändrats? Formen förändrats?

Efter 5 dagar blir konditionen sämre. Musklerna håller dock längre. Förutom den första veckan då jag bara körde konditionsträning 2 gånger, har jag kört cirkus 5 pass per vecka. Kondition: Cykling. Även lite styrka. Men mest har jag cyklat och åter cyklat.

Så jag hoppas att konditionen inte är så enormt dålig. Att formen fortfarande finns liksom.

Jag hade tänkt ta mig en sista löptur denna morgon. Men under natten vaknade jag upp med ont i halsen. Fortfarande ont. Och inget ska riskeras - så jag skjuter upp löpningen till imorgon. Då kommer jag också kunna känna och se hur kroppen är.

Vad ska jag göra innan loppet? Förbereda mig.

Första maran. Inte de bästa förutsättningarna. Men då får jag göra det bästa av omständigheterna :D

Streching streching streching. Viktigt i min värld. Och sedan ännu ett naprapatbsök.

Kaffet har jag minskat på - woho - igår var första dagen på så enormt länge som jag inte drack något kaffe. Överhuvudtaget! Crazy :D

Näringsrik mat! Inte slarva med maten. Bra mat. Bra mat Bra mat! Och vattenförrådet ska börja fyllas på. 5 dagar innan har jag fått lära mig. Även hur man "ska dricka". Det var väldigt fascinerande att få veta må j ag säga! (ej ironi.)

Vilan. Inte slarva med sömnen. Vila benen från och med senast onsdag. Sedan har jag ju ett aktivt jobb. Där jag står hela dagen, stressar runt och springer runt om det är mycket att göra. Vilket de börjar bli på riktigt nu. Och mina morgonpromenader kommer jag fortsätta att ta - of course! Tror inte på att sitta still precis.

Men jag funderar på det här med att kommit in i nya rutiner. Från att ha gått från väldigt mycket hård träning till mindre träning. Men fortfarande en hel del. För vissa. För mig har det varit avsevärt mindre tid och energi som lagts på just den fysiska träningen. Däremot så har jag lagt enormt mycket tid och energi på att tänka träning och marathon :)

Men nu har jag en förkylning på gång. Och förra veckan var jag också förkyld. Jag har annars nästan inte varit förkyld/sjuk på jättelänge. Utebliven träning som gjort detta? Eller trötthet? Stress? Hm. vet inte. Men jag kan tänka mig att det har något med detta att göra.

Och just det. Det där med att fokusera på maran också. Men med tanke på hur mycket jag vill och fortfarande inte vet hur det blir. Så tror jag att viljan finns :D I alla fall haha!

Jag vet inte allt. Oh No! Ganska lite egentligen. Vet inte hur det kommer att gå. Men jag vet att jag vill! :D

Nu: En skål gröt med banan, torkad aprikos, valnötter och soyamjölk. Te.
Snart: Jobb. (tusan i det vad jag ska dricka Tulsi-te mot förkylning. Smaken som...ja. Inte det bästa. Men hoppas på olika mirakelkurer här va :D)

Tar för övrigt gärna emot TIPS! :D





Kommentarer
Postat av: Miranda

Jag tänker såhär: att konditionen du har nu har du arbetat upp under våren och grundträningen. Du har inte tappat den! Tänk inte att den försämras var femte dag vännen :)



Det ser ut som en bra plan. Försök att njuta av loppet om det går !

2010-09-20 @ 09:44:22
URL: http://www.mirandasminut.se
Postat av: Coyntha

Hej! Vad kula att har hittat din blogg. Jag ska också springa i Berlin. Vi får njuta som Miranda säger. Det kommer att gå bra!

Vi kanske ses där?

Att ladda med sömn är jätteviktigt!



Kram

2010-09-20 @ 11:49:09
URL: http://coyntha.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0