improvisation

Vad gör man om man kommer till sats precis i tid för att hämta ut sin cykelbiljett, speedar in i omklädningsrummet och upptäcker att träningsbyxorna visst hamnade utanför träningsväskan (men två sorters hudkräm hade jag visst fått med. Jag som aldrig brukar få med ngn!). Jo, man står förvirrad. går ut och kollar vad det kostar att köpa ett par nya byxor. Går tillbaka in i omklädningsrummet. Svär lite grann.

Sen kör man på improvisation.

Kasar ner träningströjan till en "träningskjol". Tar på sig den vanliga t-shirten. Snör på sig skorna. Och går rak i ryggen till spinningsalen. Sätter sig på en cykel och kör på och fixar ett asgött pass!

För passet var sjukt bra. Energin flödade från alla och det var underbart.

Att sedan åka hem till en vän och laga lunch och skvallra om allt och inget - inte helt fel det heller :D

Ta sig sedan ut till gamla trakter - och gå på danskurs. En och en halvtimme jazz. Första gången, av tolv om jag väljer att fortsätta.

ÅH! Tiden bara flög fram och gick alldeles för snabbt. Var mycket introduktion. Inte superjobbigt. Men svävade på moln så roligt hade jag!

I eftermiddag damp dock humöret ner. Plötsligt - från inget håll alls - fick jag ont. Auch.

Trött kom jag hem halv nio denna kväll. Och var på så sjukt dåligt humör att jag ringde pappan och pratade av mig. Och fick energi av mannen som nästan alltid är lycklig. Fint värre.

Och gav upp idéen att kvällsmat skulle lagas när jag fortfarande inte duschat och klockan var kvart över nio. Och hungern inte var så närvarande då jag mer var nere.

Gjorde vad jag kände för. Rostade mackor med matigt pålägg. Det var tummen upp. Min braiga bok på det och en stor kopp med nya undret - yogite med soyamjölk.

Nu är jag redo för sängen. Och många timmars sömn. Godernatter helt enkelt världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0