i-landsproblem: förkylning

Det här är nästan KOMISKT. Kan ju liksom inte göra annat än skratta just nu.

Vad är det med mig? Skada. Verkar lösa sig.

Vaknar natten till måndagen med Halsont. Struntar i löppasset. Jobbar arbetsdag och missar saltsjöbanan vilket betydr att hemkomst blir halv nio istället för åtta. Men fin kväll och den där extra promenaden från bussen var fin men kall.

Ätit bra mat under dagen. Kan Jang-doserat. Druckit ordentligt med vatten. Går och lägger mig i tid.

Vaknar vid tre - är en mariavaknapånatten-tid - och har ont i halsen. Igen. FÖRKYLNINGSBOMB: JAG.

Så löpturen som jag skulle ha för att stämma av kroppen is a no show idag också. Men jag ser det goda ur det hela. Tisdagar är trots allt min lediga dag. Och jag är inte sjuk. Bara förkyld. Men jag ska bete mig som att jag är sämre än jag är. Annars har jag en tendens att göra tusen saker trots att jag inte orkar för att jag är förkyld och trött. Och jag mår inte så särskilt bra.

Därför laddar jag psykiskt all energi på att jag är frisk imorgon. I alla fall så att halsontet gått över. Så att jag kan provspringa - även om det inte blir ett jättehårt pass. Fick mitt intervall-tuffa pass i söndags. Dock på cykel. Men hoppas att det ger något. Det finns ändå inte så mycket att göra.

Det viktigaste är att bli av med förkylningen. Samtidigt som det käns ganska viktigt att låta benen få springa lite med tanke på att det var en vecka sen sist.

Börjar nämligen inse att en mara är 42 km och jag inte har sprungit så mycket på sistond. Uhmm....Men men. Haha, jag kanske är blåögd men jag tror ändå att jag fan ta mig kommer klara det :D Hoppas att formen sitter kvar. Har ju som sagt tränat. Och jag har ju tid på mig att komma in i löpsteget på söndag. :D

Och nu när jag tar det lugnt idag kan jag ju börja planera allt som mamman och jag kan ta oss för lördag och måndag i den fantastiska staden Berlin. (även om ja, jag vet, man ska ta det lugnt innan en mara och även efter.) Men Berlin är BERLIN: I mitt hjärta :D

Har jag nämnt hur fantastiska mina skor är? Lovely. Det givna valet - helt klart! Och som killen sa som jag köpte skorna av "du kommer se jävligt snabb ut på startlinjen" (här svarade jag kanske: jaaao. Precis. Hehe. Och började prata om något annat :D Och kände: vågar jag ha skorna..? :D)





Kommentarer
Postat av: amanda

snygga pjucks. envetna förkylningar är aldrig trevligt. jag har just druckit en enorm kopp med rykande husmors thé. (riven ingefära + pressad citron i hett vatten). gott och bra mot förkylningen! kram å krya på dig.

2010-09-21 @ 10:26:24
URL: http://bootylicious.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0