höstmys

Idag har Stockholm visat sig från sin bästa sida - dagen har varit underbar! Från en tidig och dimmig morgonpromenad till att packas som sillar i en ask (åka tunnelbana i rusningstrafik + trafikfel...). Jobba jobba jobba, fast bara en 6-timmars dag! Sluta när det är ljust ute och med en hel härlig seneftermiddag och kväll framför mig. Promenad ner till city och stanstrosande. Lite kyligt men härligt.

En dryga tvåtvå timmar senare satte jag mig på bussen till nacka för matlagning i lilla huset hos fina vännen min! Sjunka ner på sättet i en kvart var ganska härligt efter att ha stått och gått en hel dag - förutom under 30 minuters lunchen :)

Och ännu bättre var det efter en vänskapsdos och en smaskig måltid. Höstig, vegetarisk självfallet, gryta:
lök, aubargine (helt fel stavat men orkar inte kolla upp det rätta haha :D), paprika, morot, svamp (från konserv och det var sjukt gott), kikärtor, vitlök, krossade tomater och creme fraich. Buljong, parpikakrydda och peppar. Hur smaskigt gott som helst med lite ris och färsk bladspenat. Satt länge och åt, snicksnackade och åt lite mer.

Höstmys. Mysiga kvällar inomhus efter en krispigt kylig dag med mycket att göra.Tända ljus. Musik. Härligt!

En väldigt rask promenad hem. När man först är lite för kall men sedan jobbar upp en härlig värme. Nu - en stoor kopp med kamomillte. Och har hämtat och lagt in min tvätt. Och betalt hyra.

För imorgon, redan, får jag nycklarna till lägenheten. HELT CRAZY UNDERBART! Flytt i helgen eller i början av nästa vecka. Lovely - äntligen! Flyt helt enkelt!

Hösten är underbar! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0