förkylningstickande bomb, stankikande och nästan nybakt bröd ätande

Rubricerar min dag. Så att säga.

Förkylningen försvann inte trots nästan 10 timmars sömn. En sån där jobbig natt var det. Med alldeles för många drömmar. Himmelsk morgonpromenad och sedan en tallrik gröt och te med honiiiing (som käre herr puh säger). Satt och läste ett gammalt nummer av runners world och kände inspirationen komma flödande :) VILL SPRINGA MARAN! :D Haha, galna utbrott på denna sida av datorn.

In till stan och sveptes in i folkhavet. Gjorde ett halvhjärtat försök att kolla på de där höstskorna jag behöver. Fast var mer på ett gå och gömma mig i ett hörn humör. Hittade alltså inga skor. Inte heller det andra sakerna jag skulle kolla på fick någon givande prioritet. Köpte dock Kan Jang. Och var inne på biblioteket vid Medborgarplatsen väldigt länge. Det var mysigt. Handlade keso. Blev nästan omkullsprungen av en man som visst hade extremt bråttom att hinna före mig. Blev skitsur för mig själv. Blandat med jaha ja - här syns man inte.

En liten kopp kaffe och en konstigt sen lunch beståenda av två brödbullar som bakades igår har just intagits. Och nu kan jag inte annat än sjunka ner med en bok i en soffa.

Kom ut från stadsmissionen med en påse förresten! Underbart med second hand - snyggo skjorta och kjol för 60 riksdaler. Inte helt fel. Inte alls!

Och juste - Stockholm Halvmarathon. För över löparenergi och löparglädje till alla de som springer. För jag har massvis som visst inte går åt just nu :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0