förkylningskurerar mig i böckernas värld

Nu har jag konstaterat det för mig själv - sablans förkylning! Usch, blä, fy, för sören. Får man lov att säga så? Jaja! Är vid gott mod än då. Har ägnat förmiddagen åt att läsa denna underbara bok: Labyrinten.

Har varit en boknörd så länge jag kan minnas. När jag var yngre slukade jag böcker. Vissa tider har jag nog befunnit mig mer i böckernas värld än den verkliga haha. Men det var länge sen nu! Och sedan har jag haft perioder då jag inte kunnat läsa. Inte haft ro att sitta med en bok och bara mig själv. Liksom inte kunnat lämna någon verklighet för bokens. Sorgligt var det. Och jag älskar att finna guldkorn. Dessa böcker som tar in en som människa och bjuder in till en ny värld. Älskar att försvinna i andra verkligheter.

Så jag är på gott humör ändå - trots en förkylning i kroppen. Hur har den kommit över mig? Hoppas på att kurera mig idag - tror att det kan vara en såndär kortis grej. Och jag är smart för än gångs skull och faktiskt tar det lugnt! Helt och hållet idag.

Ska bara in till stan för ett besök.

Får vara glad att jag är ledig även idag. Så att jag får lov att kurera mig :D

Insåg denna morgon att jag älskar tidig höst. Morgonpromenerade fram och andades in och tänkte.

Hur världen förändras. Människor. Förväntan. Nystart. Det ligger mycket i luften. Färger. Att se världen i färger och känslor. Och den tidiga höstens färgskala är vacker. I sinnet också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0