för en timme sedan

För en timme sedan såg himlen ut såhär. Augustikvällarna är nu septemberkvällar. Det är inte längre ljust fram till morgon. Inser på riktigt att sommaren faktiskt har kommit och gått. Gör det mig lite sorgsen? Ja, kanske lite. Kanske, men inte så farligt mycket. Jag kan mer se tillbaka på en sommar som har varit helt underbar. Lycka.
Och nu väntar en ny tid. Men nya saker som ska ske. Nya upptåg, utmaningar och fantastiska dagar, kvällar och nätter. Nya människor att möta. Nya årstider. En ny palett av färger målar om vår värld. Och det är inte fel. Tidig höst är en väldigt vacker tid den med.
Just nu är jag glad att jag är i Lund. Och helt ärligt så längtar jag inte tillbaka till Stockholm, eller rättare sagt: Jag längtar inte tillbaka till min vardag i Stockholm så som den var när jag lämnade staden. Fina människor, staden, löpäventyr, fest och allt möjligt: Det tycker jag mycket om självklart. Däremot så är boendesituationen jobbig. Och att dra runt utan pengar är inte så kul det heller. (När man har något som gnager på ens sinne). Lund är trygghet just nu. En plats att vänta in lite bättre tider. Ett andrum. Därför åker jag tillbaka till huvudstaden först på tisdag morgon.
Och håller tummarna för att vissa saker ska lösa sig. Att kroppen ska må bra. Att jag får den där lägenheten. Ta i trä ta i trä! Och att höstens jobbschema kommer passa mig som handen i handsken :)
Idag har i jag njutit av att inte göra mycket alls, eller i min värld väldigt lite: långfrukost, morgonpromenad, cyklande på min underbar cykel i stan (bokade ansiktsbehandling till imorrn, köpte en väska på erikshjälpen, handlade mat), lunchande med pappsen på bästa stället i stan, läsa läsa läsa bra bok på vår veranda med solen i ansiktet och varma tegelstensväggen i ryggen. Och så cyklande på Gerda och matlagning och middag. Cyklingen gick den med. Men jag vill ju ut och rasta benen! Lite trött i mitt onda parti - kanske blir det en vilodag imorgon efter 4 dagars alternativ träning. Eller lite styrka om det funkar istället!
Men nu säger jag hej till hösten och kurar ihop mig i soffan med en bra bra bra bok. Tack och hej helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Visst är hösten underbart fin men jag känner mig inte "klar" med sommaren. Tycker nyss den kom och nu är den slut! Hoppas du får lite ro i kropp och själ under dina dagar i Lund. KRAM

2010-09-02 @ 23:18:49
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0