ett naprapat besök senare

Det känns som om det blåser upp till storm ute. Eller så är det bara mig som vinden blåser omkull just nu.

Hemkommen från staden. Efter ett besök hos Daniel - ett besök hos en naprapat som kan sina grejer. Säger bara: tack och lov att jag gick dit. Bara det att jag fick veta problemet - vilket inte vad det som doktorn sade till mig för dryga två veckor sedan. Fick också hjälp att fixa till det.

Nu kan jag möjligtvis säga fel saker, så jag väljer att låta lite svävande :) Men höger ben, eller rättare sagt bäckenbenet, har genom en slags stöt när jag sprang nerför en stor stenbumling förflyttats. Detta rättades till och även musklena på höger sida som försökt överstabilisera fick sig en omgång. Och andra muskler som var som "en betongvägg" (inte mitt citat). Men bara ena sidan. Den som var värst liksom.

Lätt mörbultad i kroppen. Lätt förkyld. Försker jag summera det för mig själv.

Det var ingen bristning. Tack och lov! Annars hade det tagit mycket längre tid att bli bra. Men benet rättades till så pass enkelt att det är stor risk att en lätt stöt trycker det fel igen. Även om jag inte springer "fel". Vilket betyder att Berlin Marathon är en möjlighet och antagligen FÖRHOPPNINGSVIS kommer att kunna springas. Så jag hoppas vidare. Vilar från löpningen till allra minst söndag. Fick jag veta. Och nästa vecka är det back och fortsätta.

Men snacka om att jag lärde mig massvis på en timme! Saker om kroppen och min kropp som var sjukt givande. Tackar man tackar - sånt man borde veta redan för att kunna må som bäst.

Hur mycket kunskap finns det inte ute i vida världen liksom?



Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja, NY är kärlek! big time... gosh vad jag saknar det! har du varit där?

2010-09-10 @ 20:36:24
URL: http://rebeccacecilia.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Daniel Lagerborn? :-)

2010-09-10 @ 23:10:17
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0