vräka ur sig ord

Ett hej ropas ut från en som sitter i en ny lägenhet på en "ny plats" (ny för mig). Telefonplan och jag gillar läget :D Har tagit en lmorgonpromenad och försökt bekanta mig med området - gick sådär :D Löparrundorletande? Det får bli funbeat tror jag hehe. Har även fått i mig lite gröt och te! Och nu laddar jag inför ett cykelpass puls. På Hornstull. Aldrig varit där. Ska kolla in det.

Men de senaste dagarna! PUH säger jag bara. Har gått på någon über-människa energi tror jag. Haft en extremt jobbig flytt. Som började i torsdags efter jobbet. Skulle köra ut till Telefonplan från Saltsjö-Duvnäs i en lånad bil. Det regnade och plötsligt blev det mörkt - någon som la märke till SKITvädret där man inte kunde se handen framför sig? Jag gjorde. I en bil på en motorväg. I en bil jag aldrig kört i en stad jag aldrig kört i. Kort sagt så jag var jag iväg i ca 4h. Höll på att krocka och hade fet panik. Satt vid en vägkant vid Henriksdal i nästan 2 timmar med panik. Fick hjälp av min Fantastiska vän :D Som kom och hjälpte mig hitta. Och lyckades till slut köra till mitt mål. Att jag skulle upp och jobba kl 9 var inte kul. Speciellt inte med tanke på att jag inte ville ha bilen stående där den stod och försökte flytta den innan jobbet. Vet inte vad som for i mitt huvud. Var så grymt sjuk i hela kroppen och huvudet av situationen som uppstått kvällen innan. För mig var det bland det värsta som hänt. Så jag försöker flytta bilen på fredagsmorgonen. Hittar självfallet inte i morgontrafiken. Åker tillbaka. Åker in till jobbet. Jobbar nio timmar. Får en underbar överraskning vid lunh - en pappa som överaskar mig genom att komma förbi jobbet. Ingen aning att han var i stan på ett möte. Åker ut för att hämta viktiga saker vid saltsjö-duvnäs. Hemma vid halv nio. Ska upp och jobba klockan nio lördag morgon.

Men jag har en konstant panik. Måste liksom flytta bilen (och de som har bilen är i Barcelona till sent ikväll). Bara för att avsluta det hela. Så än en gång går jag upp extra tidigt, och kör iväg bilen. Det tar en 45 minuter. Men det gick så sjukt bra att köra, även om jag förvillade bort mig en gång. Men det var en vacker morgon och jag kände en EXTREM lättnad.

Jobba och stänger 4. Tar tuben ut till IKEA. Fick ett ryck helt enkelt.

SJUKA dagar. Ska bli skönt att kunna få träna ut lite tror jag. Hoppas jag :) Innan jag åker ut till huset i saltsjö-duvnäs och städar. Sedan är det klart! Så jäkla skönt det ska bli att få allt på plats!

VRÄKA UT SIG ORD! Sorry! Men nu: cykling. Och funderar på bra löp-rundor här i trakten???



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0