vinterkyla

Brrrr. Kylan ute är inte nådig. Helt plötsligt har den kyliga höstluften antagit en ton av något som kan liknas vid iskyla. Brrr. Frysa i hela kroppen. Äntligen har jag tinat upp. Har inte ens varit hemma en timme från och med att jag kom hem från jobbet - ändå börjar jag redan känna mig redo för sängen! Har bara hunnit tina upp i en varm dusch och lagat och ätit mat. En värmande spenat- och linsgryta med bulgor och rivna morötter. Mumma var det allt! Nu väntar nog lite varm blåbärssoppa om en stund. Och läsning av denna bok:

BRA!



Och från och med nu är jag dessutom ledig hela två dagar i rad - det ni! Hela helgen ledig och det är faktiskt underbart! Imorgon ska jag ha kvalitetstid med pappan min som är uppe i Stockholm över helgen. Egentligen på egna äventyr, men då han har hela lördagsdagen ledig så fixade jag ledigt från jobbet. Skönt att slippa jobba sex dagar dessutom. Så imorgon kommer bli en superdag - en bara strosa runt dag. Och fika dag. Hur härligt som helst!

Och jag nu ska jag faktiskt diska och sen sjunka ner med min braiga bok!


Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Låter hur härligt som helst! Njut av dina lediga dagar!

2010-10-16 @ 03:53:10
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0