att skriva ingenting

Mmmm...Sitter och äter mackor med kokt ägg och kaviar och med ost och paprika. Och (faktiskt ja! kaffenörden i mig godkänner det :P) chokladmumma kaffe. Kaffe smaksatt med choklad och kardemumma. Verkligen mumma. Som namnet antyder. Nybakat bröd, även om det inhandlades på ICA, är mer än mums. Inte världens bästa lunch alltid. Men gudagott :)

Kom hem sent sent, eller tidigt tidigt, efter en natt på stan. En kväll och natt som började på ett ölhak vid skanstull och slutade på stureplan. Hm. Stureplan och jag kom inte överens på bästa möjliga vis - får man säga att det där halvsunkiga ölhaket med billig öl på nått sätt tilltalade mitt hjärta mer än de där väldigt plastiga leende ansiktena på ställe nummer två? (som egentligen var mer ställe nummer tre, men men). Ja, fast egentligen inte mig emot. Hellre kärleken till söder än stureplan. Så att säga. :) Hehehe. Men fascinerande att titta på människor. Väldigt faktiskt. Stockholm är en intressant stad på många sätt och vis. På många sätt och vis när det kommer till människor. Hur som helst. Klackarna i taket och förmiddagen hemma har varit lugn.

Fixat med tvätt, städat, läst och lyssnat på p3(=plocka undan. Är fortfarande på jakt efter en billig dammsugare...hm). Promenerat en perfekt 25 minuters promenix till liljeholmstorget. Försökte ge Lidl affären där en chans till. Bara jag som inte charmars av denna kedja? Hm. Eller bara för att jag inte vill köpa drösvis med kött och kakor? Kanske. 

Och nu ska jag ta mig i kragen och bege mig in mot staden och födelsedagspresent-jakt till storebrodern som kommer till huvudstaden imorgon. Och sen ska benen få cykla av sig gammalt groll. Löpningen spar jag. Till imorgon. För att inte riskera något.

Jo, just det. Har börjat med matlådematlagningen också :)




Kommentarer
Postat av: Jenna

Du vilken spännande kaffekombo! Finns det att köpa ngnstans eller blandade du ihop själv? :) det lät smarrigt så här i höstmörket. Det blir extra mycket kaffe för mig just nu!

2010-11-03 @ 09:32:24
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0