underbara morgon

Att börja klockan elva och sedan jobba åtta timmar betyder inte enbart att man får en chans att träna innan jobbet. Det betyder också att man kan ha en fantastiskt härlig morgon om man har vilodag. Som denna morgon jag just nu njuter av.

Är en sån där person som lever upp och ned och ser positivt på mycket och vill göra allt och ibland tar lite väl mycket för mig (host host...). Men vissa saker, som att hitta en trygghet i sig själv och sin nuvarande situation. Det behövs. Och det har jag nu - vilket gör att jag andas på ett helt nytt sätt och känner mig lätt som en fågel och slipper sjunka samman och känna hur kroppen gör lite ont.

Där ser du Maria lilla, det blir alltid bättre :D Det är det man alltid ska komma ihåg!

Jag bara läste igårkväll. Skrev ett brev! Lyssnade på musik. Körde lit yoga/nervarvning/strechning. Och tror att det hjälpte mina ljumskar.

För denna morgon hade jag inte alls ont! Men vilodag från träning tar jag ändå. Duktig flicka :)

Men en härlig morgonpromenad har tagits. Vandrade lite på nya platser. Blev lyrisk över lite klippor. Är jag inte en naturfreak egentligen?

Hem för att snicksnacka med modern i telefon, dricka te, strecha musklerna igen (känns fortfarande så mycket bättre!). Och sen ta en härlig dusch och njuta av en ny body lotion och kunna måla naglarna.

Och sedan sätta sig med sin frukost: fiberhavregrynsgröt som fick koka med kanel, en äppelklyfta och några russin. Och serverades med banan och torkad aprikos samt valnötter. Och Underbart kaffe som jag köpte igår. Min favorit som bryggdes i min söta moccakanna. Med soyamjölk till. La Bomba är namnet på kaffet. Fantastico...

Kan dagen fortsätta annat än BRA? :) Efter kaffet och en färgglad morgon på många sätt och vis. Planerar framtiden - kollar kurser i städer som Berlin, London, Cambridge. Dricker kaffe. Och gör mig i ordning. Färgrik dag.




Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2010-10-13 @ 15:24:10
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/
Postat av: Anonym

Yoga verkar spännande. =)

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-15 @ 18:19:37
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0