superfrukost

Jag har ju rätt lätt att snöa in mig på vissa saker. Hm. Även när det gäller mat. Grötfrukost är något evigt för mig. Mumma. Men även dessa kan ju varieras i all oändlighet. Men dagens frukost blev som den sett ut de senaste dagarna: En skål kaneldoftande gröt....

Koka samman fiberhavregryn med salt, kanel, en klyfta äpple, russin och lite torkad aprikos. Toppa med banan och gärna soyamjölk (som jag glömde idag. Hur kan man glömma soyamjölk för övrigt? Hm).

Idag toppades även gröten med gojibär. Första gången jag smakar dessa. Goda - men smakade inte som jag trodde!

En kopp grönt med ginseng till detta och frukosten är räddad :) Efter en morgonpromenad en fin morgon - perfekt!

Träningsvila för mig även idag. Blä. Men passade på att sova till åtta. Sovmorgon. Även om jag inte kom hem jättesent från mysig chailattekvällsfika på muggen på götgatan med fint sällskap. Så var jag trötter. Mer sömn dessa dagar då det blir mörkare - ja det behövs!

Men nu ska kaffe kokas och jag bege mig till jobb!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0