so true

Söndagsmorgon eller förmiddag är the word to say! Goddagens världen hälsar jag. Sovit som en stock gjorde jag till halv nio denna morgon, och efter en morgonpromenad och en skål gröt med banan, torkad aprikos och valötter sitter jag nu och dricker en liten kopp kaffe.

Igår var en jobbdag, 7 h plus lite övertid. Men en härlig morgonpomenix togs först ute i det fria! Jag och min jobbkompanjioo hade en hektisk dag med lite stand in över lunchtimmarna. Frågan kvarstår dock: VArför är det himlans populärt att fylla butiken fem minuter innan stängning? Hm...Jaja, hade inte stressigt iväg så fixade stängningen i slutet själv då andra personen alias ior (inte min benämning utan ett plötsligt smeknamn, men en fin ior :D) stressade vidare med pojkvännen sin. Har man ett tåg att hinna så har man.

Själv promenixade jag ner till t-centralen. Väldans trött vid denna stund. Men njöt av dagen. Stötte på en bekannt på Hemköp och snicksnackade och köpte keson som jag är beroende av. Havregrynen glömdes dock bort.
(paniken denna morgon när jag trodde att paketet hemma var slut - kan ni förstå?! Turen kom dock till mig och en dl kunde vaskas fram ur ett väldans tomt fiberhavregynspaket!)

Hemma och satt och kikade på ett lägenhetskontrakt :D Laga mat och äta rykande varm gratäng - mumma mumma må jag säga! Kall och frusen och hungrig - gratänger är himmelska saker må jag säga :) En varm dusch senare var det visst dags att spida iväg igen!

Jag var min väns plus one. Eller bihag. Eller söta respektive. Eller dylikt.

I alla fall så var målet en inflyttningsfest. Trevligt, om än var båda två arbetskvinnorna som jobbat i butik hela dagen - även om min dag varit 2,5 timma kortare än vännens. Därför kastade vi in handuken tidigt och hem kom jag vid tjugo i ett. Superskönt faktiskt! Hem till rostade mackor kom jag - mumma :)

Dock ser hela rummet i stort sett ut såhär:



Men nu sliter jag mig från bloggosfären för denna stund. JAG SKA TILL IKEA :) aldrig varit på den i stockholm. Kommer ju lugnt ta tid att åka dit. Men men - värt det för allt är ju så mycket billigare!

Söndag söndag. Ledighetsdag nummer ett!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0