saker att göra....

Sitter och kurar ihop mig med en kpp väldigt varm blåbärssoppa. Och nostalgilyssnar på Kents låt mannen i den vita hatten (16 år senare). Jag är en frusen själ denna dag och just nu ganska så trött också. Stängning på jobbet och massvis med varor att packa upp. varför kommer allt på en och samma gång? Någon sammansvärjning av universum. Hehe. Kanske inte.

Försöker söka runt och ta tag i mig själv och mina planer inför våren. Berlin hade jag i tankarna men jag börjar mer och mer lämna det där tänket. Att plugga språk är fortfarande intressant. Och London Lockar. Men det är dyrt. Sanslöst dyrt. Och det är som en djungel och jag orkar inte riktigt ta tag i mig själv.

Känner bara stress när jag har saker jag måste göra. Måste jag fixa allt nu? Kanske, för att kunna bestämma mig. Men jag orkar faktiskt inte.

Som jag känt innan just nu. Just nu så har jag någon trygghet i vardagen och kan till och med sätta mig och läsa min bok och dricka en kopp te utan att något äter upp mig innifrån och får mig att inte ens kunna koncentrera mig på orden framför mig. Jag vill ha lugnet inom mig. Och orkar inte något annat. Faktiskt.

Får man lov att skjuta upp vissa saker? Fasiken också. Det går ju inte alltid. Tröttsamt. Tar mig i kragen en stund till i mitt sökande. Innan jag får lov att ta fram min braiga bok :)

Men att vilja ta det lugnt, och veta att jag tar mig tid till det - ser det som något väldigt bra :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0