redan torsdag?

Dagen till ära har jag ökat min löpning. Med två kilometer. Haha, så lite egentligen. Men tredje gången jag springer efter maran och summa summarum blev 12 km idag. Med snitt på 6 min/km. Underbar morgon och jag njöt av att komma ut och springa. Att det gjorde ont i ljumskarna, typ, var inte det roligaste. Det kändes lite som en låsning om man kan säga så. Gör mig lite ledsen i ögat ändå. Men när 8 km var sprugna så ändrade jag löpsätt och ökade stegen och kände hur jävla underbart det var att flyga fram.

Det var lite runners high där.

12 km - så lätt, så enkelt. Om inte det skulle göra ont skulle jag vara den lyckligaste på jorden. Men efter 8 km slutade det i alla fall lite. Och kroppen flög och jag sprang 4 km till. 2 mer än tänkt. Fantastiskt ändå.

Och eftersom jag bytt pass med en annan tjej på jobbet och bara arbetade kortis dag idag så hann jag med lite mer träning :) Kom hem och gjorde mig en ägg och kaviarmacka och kaffe med soyamjölk att ta med i min bodum take away och gick till tunnelbanan. Och satt och drack kaffe och var allmänt nöjd med livet. Och då kändes kroppen så in i bengen bra också!

Så till Stadion kom jag och körde ett Shape pass, tänkte att funktionell styrka kunde passa kroppen bra. Och det gjorde det. Även om de bästa Shape passen jag hittils kört är på Odenplans SATS. En dusch senare och en promenad var jag på jobbet och hann äta lunch innan jag började. Härligt härligt!

Blåste man inte bort lite idag förresten? Eller var det bara jag som var som ett irrväder? :)

Men i alla fall. Jag VILL att kroppen inte ska krångla. NU VILL JAG DET. Hmpf. Jaja...

Ska anmäla mig till Stockhom Marathon nu förresten. Eller imorgon. Och jäklar i det vad det ska gå bra! Men vill ju ha en mara innan dess!!! :D

Efter Berlin....










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0