ny vecka

Ny vecka som ska huggas tag i och omfamnas och njutas av! Ja, jag ska njuuta av vardagen. Och bestämma mig för att altt är bra och kommer fortsätta vara bra. Så sant som det är sagt.

Igår städade jag ut huset där jag har bott, flytten är officiellt Klar! Lovely. Helt klart!

Och innan dess myste jag och njöt av en höstig söndag i finaste sällskap. Mikaela och jag kom på en djurgårdsfärja men hamnade på Moderna Museet. Jag älskar att vandra runt på bra museér. Mer åt folket! Ska bli en höst fylld av kultur. Good good :) Nästa anhalt för mig är Fotografiska. Jag längtar. Bl.a Richard Averdons bilder ställs ut i den nuvarande utställningen - det ni! 

Och jag kan säga det igen och flera gånger om: hösten är banne mig den vackraste årstiden. Absolut.

Hem och laga mumsig gryta - vad gör inte creme fraiche? Jo, massvis kan jag berätta! Plockade i ordning här hemma och lyssnade på musik. Drack varm blåbärssoppa och åt några chokladtryfflar. Och läste - ska ta mig och låna fler böcker. Hamnade med en bok som är lite underhållande men inte världens mest givande läsning. Om man säger så...Haha. Men mys helt enkelt!

Och nu, vad väntar nu? Jo! En löprunda. Är fortfarande nervös. Hann ju bara bli ett löppas förra veckan. Efter maran och kroppen som är återställd men ändå inte i form och inte skallen med så är jag lite rädd och det suger och det gör mig ledsen och får mig spotta ut ord. Blä på det. 

Ska vända det. JAG ÄLSKAR JU ATT SPRINGA! Vill inte vara rädd och ha ångest över det. Så det är så.

ja, jag börjar elva idag och jobbar sent. Då hinner man saker på morgonen :)




Höstbilden ovan är tagen av kvinnan i finaste höstjackan: Mikaela


Kommentarer
Postat av: mikaela

heyheyhey! fin bild, vem har tagit den? ;D blir en glad tjej om du skriver who ^^ har ju tillochmed fixat till den i PS (det konstiga ljuset dovet) och JA vad vi ska vandra på museer i höst, längtar också till fotografiska.. får nästan ta det en vardag så vi slipper trängsel!

2010-10-11 @ 20:49:39
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0