fundersam, övertrött och överglad

Upprördhet. Upprördhet! Vad händer med världen - SNÖ? Allvarligt talat. Lägg ner. Inte okej. Upprördhet.

Intressant sak att bli fögrymmad på (vilket är ännu ett underbart ganska så oanvänt ord...) men jag har inte så jättemycket mer att klaga på. För att jag ju inte förvisso brukar ägna tid åt det men ändå.

Den senaste dagarna har istället förgyllts av massa fina saker. Ta bara tågkonduktören på sträckan Mörby Centrum-Fruängen i onsdags kväll. Trött som sören sätter jag mig på tuben och klockan är över sju och jag har stängt butiken och är inte lite trött efter en lång dag. Och då sätter bäste herr konduktör på en ordflod som var fantastisk. En monolog! En skämtsam underbar man underhåller hela vägen hem till Telefonplan. Ordvitsar, trevlig håll igång vid nästan varje station. Underbart tycker jag! Mer till folket! Hur glad blir man inte då?

Och igår var jag på bio med pappan som var och jobbade, igen, i staden. Såg "Himlen är oskyldigt blå" - väldigt sevärd! Verkligen! Och innan dess hann jag med lite Shape på Odenplan och lite uppvärmning innan dess. Och inge ont gjorde det! Härligt värre. Och kvällen avslutades på fina sättet: mat. Pasta på Vapiano och snick snack. Inte dåligt för en torsdagskväll.

Och dagen idag: Fredag. Efter att ha kommit hem rätt så sent igår var det lite motigt att stiga upp imorrse när klockan ringde vid halv sex...Men har man bestämt sig så har man. Morgonträning skulle ske. In till Regeringsgatan för SatsCykling och CorePuls. En timmes morgonträning.

Kan ju inte säga att något pass den här veckan har varit stentufft. Men jag är van vid mer och hårdare. Men träning har det iaf varit. Och duktigt av mig att ha lyssnat på kroppen innan det var försent - hoppas jag - och så har jag inte haft lika ont.

Men efter ja, tio timmars jobb denna dag. Och väldigt mycket att göra. Med kunder och praoelever och nyanställda och annars endast en enda jag, så är jag supertrött. Om jag ska vara ärlig. Men nöjd och glad - och det är det viktigaste. Har fått skratta med en supertrevlig kollega hela eftermiddagen och sånt är ju inte annat än underbart!

Och jag må vara lite övertrött men det är okej ändå. Kom hem för en timme sen och har precis slängt i mig lite mat. Men nu väntar...ostskorpa med plommontommatmarmelad...mums :D älskar utgångsdatum som har passerat - varorna håller så mycket längre...Olof och Viktors saker - dem kan de!

Sen sömn. Lång arbetsvecka med mycket jobb. Och den avslutas med lördagsjobb och öppning imorrn. Men det är bra. Ändå.

SÅ förutom snön. (vad är det som är FEL???) Är livet en dans på rosor. Eller hur? :) !!!


Vad har denna bild som togs för ganska länge sen att göra med livet universum och allt i denna stund? Ingen aning. Men allt kopplas samman så en studentbild hamnade visst här. Kanske för att Lund och människor har pratats om idag. Vem vet? är det dåligt att säga att jag inte vet :P



Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Och vad skönt att du inte blev sjuk!

2010-10-22 @ 22:06:19
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0