att gilla sin vardag

Vi är alla olika. Vissa hatar strukturer, rutiner och spyr på fasta tider. Själv så gillar jag att flyta runt. Men mår bra av rutiner. Och därför så är jag nu så sjukt nöjd med att ha kommit tillbaka till rutiner och en vardag. Jag gillar min vardag och mår så bra av det. Så sant som det är sagt. :)

Och sen är det kul att ha ett omväxlande jobb. Känna att kroppen börjar komma igen i form av träning. Att flytten är över. Att sinnet i sig har lugnat ner sig igen. Upp och ned går det alltid. Men just nu så går det bara fram och upp!

Och jobbet ja. Förra veckan hade vi teveinspelning. Och samma dag så var handelsbanken i butiken och fotade inför ett reklamutskick. Och igår - igår var det en ännu roligare teveinspelning :) Så nu kommer vi synas i rutan två gånger i höst :D Askalas och kul!

Och idag hade vi en frilansare som var och fotograferade för själva butiken. Och jag stod självklart och frågade ut kvinnan som var underbart trevlig om diverse ting. Hon hade varit ekonom och plötsligt sadlat om och börjat frilansa som fotograf. SE! Man kan göra vad man vill. Inget är skrivet i sten.

Och mitt fotojag stod visst och sög i sig all information som en svamp :)

Sen gick jag och lånade böcker. Så nu ska jag snart sjunka ner och bara läsa. Härligt! Med en stoor kopp te! 

Kroppen är dessutom genomtränad för idag - SatsCorePuls kördes på Regeringsgatan med en riktigt grym instruktör. En tjej med riktigt mycket go. Sen körde jag på den där saken som jag tror heter CrossTrainer? Hm...Bara en tio minuter för mer hanns inte med. Tänkte bara jag skulle prova liksom :D

Den var ju jobbig....

Mitt enda problem är mina ljumskar. Vad tusan har hänt undrar jag? Gör fortfarande ont. Imorrse under min promenad kändes det av. Hittade förresten ett alldeles UNDERBART område. Finaste husen. Mysigaste. Midsomarkransen är så fint så fint! Men ja, ljumskarna. Sen försvann det under dagen. Men men. Vilar imorgon och hoppas på det bättre. Ska köra streching ikväll igen. Mer ordentligt än vad som gjordes på sats.

Ja ja. Ska diska och koka den där koppen te nu i alla fall!



Kommentarer
Postat av: Jenna

känner igen det där med att ha ont i ljumskarna. Jag fick tipset av en PTkollega att jag ska vara nogrannare med stretchen i höftböjarmuskeln. Den är tydlign bland den svåraste att komma åt rätt, och väldigt viktig om man konditionstränar mkt :)



Jag trivs också med rutiner och ordning. Tycker inte det är ett dugg tråkigt när man gör något man tycker om! Men sedan så vill jahg periodvis också släppa allt vad rutiner heter, och fly iväg som på semestern när man välter omkull allt som vardag heter. Det behövs ju oxå! Hoppas du får en grym dag tjejen! kram

2010-10-13 @ 09:00:38
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0