tankepaus

Det är vår och det regnar men det är ganska skönt ändå. Tecken på sommar och jag gillar många av dem även om vissa skeenden betyder pollen. (vilket inte är det göttigaste. vare sig man bara är. eller är ute på en löprunda och vill springa benen av sig med kroppen skriker Pollen!) Men det blir bara vackrare och vackrare ute. Så man får tacka och ta emot.

Sommartecken





Har spatserat på stan en tag. Nyss hemkommen. Hade lite ärenden att göra in town. Kombinerade behovet att tänka igenom saker och ting. Och promenerade in till stan, dit jag var på väg. En sträcka på cirka en timme. Men efter 40 minuter och framme vid slussen kunde jag inte låta bli. Jag vet - jag är dålig. Jag satte mig på ett café. Och köpte kaffe. En LITEN cappuccino bara. Faktiskt! Utan att tömma plånboken på pengar. Och utan att magen kraschade - den känns finemang - inget illamående eller svidande eller någon ont-känsla. Goda nyheter! :D Dessutom var det också en fin tankestund. Det var länge sen jag satt på ett café för mig själv och skrev, tittade på folk och tänkte. Men jag gillar fortfarande det. Det ger mig lite ro - det är perfekta tankestunder.

Tankestunder. Löpning, Stockholm, praktik, jobb, Paris, tankar i sig. Reder ut saker och ting. Och det är väl bra?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0