take it easy

Usch. Har faktiskt - förutom löpningen - haft en jobbig dag då alla steg har tagits i ett dvalliknande tillstånd. Anledningen är mediciner som knapras. Lite nersatt blir jag av pollemedicin. Men i dagarna har jag börjat med omaprazol - mot magkatar. Och inte är det första gången denna tablett äts - och aldrig gillar jag det! Får många biverkningar: blir trött, snurrig i huvudet, ont i huvudet och i kroppen och nedstämd. Samtidigt så får man ta det onda med det goda - att magkatar skulle utvecklas till något liknande magsår - oh no!

Men det är inte alltid coolt. Stod upp på en mingel-grej idag på eftermiddagen. Och lyssnade på några av sveriges mest kända kockar - tycker det är superkul egentligen (hur kan man inte tycka att det ? :)). Men nu stod jag upp och - faktiskt - höll på att svimma. Inte coolt. Inte alls.

Så därför är jag hemma ikväll. Plus att jag ska upp och jobba tidigt imorgon...Pengar is pengar. Så med mat i magen och efter att ha tagit ett bad ska jag nu stänga av datorn! Stort steg här :D Ta och värma fantastiskt god blåbärssoppa och krypa ner i soffan och se på en film. Känner mig duktig som försöker kurera mig själv. Har faktiskt inte druckit något kaffe sen i tisdags heller. Inte för att jag egentligen velat. Även om jag gick förbi världens bästa barista idag och önskade...mmm. Snart, snart!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0