nya tankar

Så efter gårdagskvällen var jag enormt TAGGAD att springa denna dag - även om det bara skulle bli 12 km. Men hur gick det? Jaru - inte tipptopp precis.

Vilket gör mig lite less sådär. För jag är den som verkligen vill och är har tävlingshuvud. Och peppad till tusen snörde jag på mig mina springskor vid tio. Och begav mig ut och njöt av solen och...Och sen kändes det inte lika fantastiskt längre. Tyckte att mina skor var lite tunga och att kroppen var seg. Och kände hur jäkla trött jag är på att inte kunna ge allt hela tiden. What to do? Hur gör man för att bli mycket bättre? Hatar att jag har en tendens till att slita ut min kropp. Over and over again. Hur bull är inte det?

Men nej - jag ska inte ta ut några små aggressioner. Men det är lite tråk att känna sig lite less på 12 kilometer. Men grejen är att jag inte känner mig less på själva springadet - bara kroppen.

Har tänkt lite på det här innan. Om hur jag ska kunna fortsätta att utvecklas och köra hårdare. För visst känner jag hur jag faktiskt utvecklas - icke att glömma! De senaste dryga två månaderna här i Stockholm har kroppen min - och även skallen - blivit starkare. Jo hej men visst! Men sen då? Vad händer med den där förlorade balansen som egentligen försvann i julas och inte riktigt kommit tillbaka? What to do?

Så satte mig när jag kom hem och funderade. Eller fortsatte de funderingar som tagit plats under passet. Än en gång kände jag mig lyckligt lottad som var på inspirationskvällen igår! Det gav jättemycket, verkligen!


 

MEr mat - glad maria :D



Och jag antar en sak. Det där med mat. Jag vet att jag nog egentligen får för lite energi i mig - med tanke på vad jag gör av. Så det blir väl en prio nummer ett? Efter träning exempelvis. Är lite dålig på det där med att äta något efter. Ibland har det plötsligt gått två timmar. Not good. För jag vill inte att kroppen ska göra ont längre. Har varit för mycket sån skit. Så nu ska det ätas bättre här!! Och jag vet att det inte handlar om att öka intaget massivt. Men små förändringar räcker långt! Så nu jävlar!

FÖr livet är ju FANTASTICO och löpning är livet och underbart och jag vill njuta varenda sekund. Inte deppa och dryga ner mig. Usch och fy - nej tack!

Så nu säger vi hej hej till nya tankar!


Och med tanke på mat - smaskade i mig en superbt god tidig lunch innan. Fullkornspasta, zuccini, sparris, räkor med massa chili, soltorkade tomare och citron. Med sallad, avokado, tomat och keso! GOTTE! Och gjorde dubbelt upp - en lunchlåda kirrad!!






Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Bra! Tips; Ät något litet DIREKT efter du slutat träna. En banan är ok. Eller en bar, en macka med något proteinpålägg eller yoghurt. Bara det är något. Duscha och coola ner och ät sen något mer ordentligt inom en timme. Likadant före. Ät ordentligt några timmar innan passet och något litet ca 30 min. innan du ska ut. (Vad beror på vad din mage klarar och hur länge du behöver smälta maten) Testa dig fram. Lycka till!

2010-05-13 @ 19:54:04
URL: http://blog.nemonisimors.com
Postat av: AMANDA FALK

gott det såg ut :D

Sv: ja kom ihåg det, super god mat och världens mysigaste ställe ;-) Kom ihåg fresc också om du ska fika/luncha i stockholm :)

Have a nice friday!

2010-05-14 @ 14:33:34
URL: http://amandafalk.se
Postat av: Sassa

Hej!



Mitt namn är Sassa, och jag jobbar med ett tv-program som går ut på att resa.

Jag vill få kontakt med er för att jag tycker ditt träningsintresse är intressant.

När ni reser, vart reser ni då? Flyger ni? Tänker ni på träning när ni reser? Hur ser det ut med boende? Är det viktigt att det finns gym på hotellet?

Jag har tusen frågor till er.



Vi söker alltså familjer/par till detta tv-programmet som kommer att få en resa till sitt typiska resmål.



Vi kommer att ha inspelning i december, januari, februari. Och då totalt två veckor under den perioden.



Känner ni till något par som stämmer in på detta? Eller är det kanske Ni?



Hoppas på snabbt svar, då vi har tight deadline.



Vänligen, Sassa (ring gärna direkt istället på 0739194916)

2010-12-03 @ 11:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0