nöjd

En löprunda på 20 km har sprungits. Det var meditativt och välbehövligt. Tror att jag verkligen har fastnat för att bli en sån som springer låångt. För jag tror att jag kan bli bra på det. Jag har längtat hela veckan efter att få springa för mig själv med musik i öronen och njuta av att klara av att springa 20 km. Idag var det lite segt ibland och kroppen kändes väl inte perfectico, vilket inte är så konstigt. Men kilometrarna togs en efter en och det var inte kaos någon gång i kroppen, och egentligen inte i sinnet heller. Spanade in 2 grupper som sprang med stockholm marathon team tröjor. Kul att springa i grupp - vill verkligen göra det också!

När jag har sprungit mitt första marathon vet jag några som jag har att tacka för det. För att jag har möjligheten. Är tacksam över att kunna springa 20 kilometer överhuvudtaget. Är vi inte fantastiska varleser? Människor - vi är för jävliga på många sätt och vis. Det är ett faktum. Både mot andra och även mot oss själva. Men vi är även fantastiska varelser. Att man kan så mycket mer än man tror, det är något som jag lärt mig. Av andra, av inspirationskällor som uträttar stordåd, inom olika områden. Hjältar. Och alla kan nog var sin egen hjälte ibland. Alla bestiger sina egna berg. Ibland hjälper löpningen mig att bestiga mina berg. Jag hoppas att löpningen kommer att bli något som allt oftare får mig att bestiga högre och högre berg.

Nog om filosoferande nu. Jag dricker äppelochkanelteochlyssnarpåunderbarmusik. Och ska ta fram dammsugaren nu. Duktig jag är...(peppar mig själv :P)

Men för att ta upp lite mer tid innan städandet kan fortsätta - min träningsvecka!

40 kilometer har sprungits;

10km bara springa
10km intervaller
20km långpass


Dessutom har det tränats 1,5 h styrkegympa på Gerda i LUnd. Fina fina gerda! Nöjd med passet, har ju inte tränat det på länge. Därför var det gött att känna sig starkare, men inse att passet fortfarande inte är det lättaste precis. Men jag är så glad att jag märker hur en styrka ökar i heeela kroppen. Jag har hittat träningsformen satscorepuls, vilken passar mig som handen i handsken. Att arbeta med sina muskler utan att arbeta med vikter - att ha kroppen som redskap. Det är träning som passar mig. Kan det vara min gamla fäkttränares ord om att inte styrketräna fram tunga muskler som hörs i mitt huvud? Hmmm. Kanske kanske :)

Sist men inte minst har ett underbart spinningpass körts. På hötorget, favoritcykelsalen!

5 pass - alla hårt körda. Vissa har jag verkligen känt hur jag kört totalt - och känt utvecklingen därefter. Kvalitetspass värmer hjärtat :D


Sjukt nördigt nöjd på bilden - inte sjukt nördigt nöjd med mig själv. Utan med situationen i fråga. Utomhusservering, (en sallad som jag har för mig var syndigt god??) mitt i underbar staden, på väg mot allting! Livet kan inte annat än verka underbart stunder som dessa.

Fotografen enrico und ich - japp. Fotosessioner som dessa upptar tid. Haha, har haft många stunder på lilla pappsen lite pinsamt berörd fick stå många många minuter här och där när jag fotade till ett projektarbete i skolan. Antar att han hämnas genom att fota "vackra" situtationer som dessa...

Crazy banana helt enkelt. Så kul är vi. Ironi, ja precis. (mycket bildtext som inte bara präglas av ironi utan rent ut sagt är ironi...) Men tummen upp i alla fall!

Åter till söndassoftande nu!






 


Kommentarer
Postat av: mikaela

yeahahahhohoihihhahohihoha! lycka? förvirring? flum. :) fortsätt spamma maria, me likee! haha nu ses vi om en timme ;D

2010-05-09 @ 18:35:54
URL: http://galago.blogg.se/
Postat av: mikaela

ååh jag vill jag vill jag vill va på torget och shoppa fruk med dig! men kan inte... ska hämta barnen kl 15 :/ meen kanske imorgon? är tyyp ledig då ^^

2010-05-10 @ 14:00:00
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0