morgonrutiner

Är vi inte väldigt olika, vi människor. Tänkter ofta på det på tunnelbanan. Hur olika människor är, samtidigt som vi absolut är ganska lika på många sätt och vis. Men det här med morgonrutiner exempelvis. Jag har två slags favoritmornar.

Varje morgon när jag vaknat pallarar jag mig ut på en morgonpromenad på cirkus en halvtimme. Tycker att det är ett underbart sätt att vakna på (oftast) - det kickar igång hela mitt sinne! Får idéer, planerar min dag, tänker igenom svåra saker och roliga saker. Eller så går jag lite i dvala och bara låter tankarna flyga och fara.

Att sen komma in och göra en god frukost, lyssna på radio och läsa tidningar - det är ultimat! Och det bästa är sedan när man inte har enbart en kvart på sig att göra sig i ordning och packa väskan. Men ja, ofta blir det bara en kvart tjugo minuter hmpf.

Andra ultimata morgonen är när man vaknar och stiger upp och äter frukost. För att någon timme senare kunna vara ute och springa tidigt på morgonen. Dessa morgonlöpningar klara jag av mycket bättre med lite frukost i magen. Även om löpning innan frukost kan vara underbart det med!

Så jag är en som har ganska så mycket energi på morgonen, lite hurtfrisk säger vissa, ja, jag har för visso mycket energi hela dagen men men...

Så är mina mornar, medan vissa bara inte kan vakna. Och sitter och är extremt kreativa och pigga underr de senare timamrna på dygnet. Olika är vi. Och det gillas!


Frukostrutiner och planering. Och just det - morgonläsningen: startbeviset och tidningen från göteborgsvarvet. Hämtades i Lund när jag var nere :D Najs najs!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0