inspirationskväll

Igårkväll hamnade jag på en ispirationskväll för marathonsugna löpare. Eller ja, hamnade och hamnade, mer efter att ha tagit iniativet till att slänga iväg ett mejl till en av arrangörerna och anmäla mitt intresse. Efter att ha tryckt undan den lilla nervösa sidan av mig som tänkte: vara där ensam? Hmpf...nervöst? Men tack och lov för att den pushiga sidan tryckte iväg det där anmälningsmejlet - kvällen var superlyckad!


På Runners Store hade bloggarna Petra och Kenth arrangerat en kväll för att inspirera löpare med marathonsikte. Ett finfint initiativ! Förutom dess två fanns tre andra talare och inspiratörer på plats!

Ingrid Lindgren Andrén berättade om sin första mara - den där distansen som ju skulle springas innan 50års strecket. Hur hon gick från vanlig motionär till att springa sin första mara i Berlin (här kände jag mitt sug efter att springa berlin berlin!).

Ingmarie Nilsson elitlöpare som bland annat vunnit Stockholm Marathon, tog sedan över och berättade om själva maran. Om hur man tränar innan och efter. Hur man äter och hur man vilar. Många frågor fick här besvaras. Och många bra svar gavs.

Och sist ut var Anna von Schenck som springer i landslaget och snart ska ställa upp i EM. Hon berättade om hur det är att springa på elitnivå när man har ett jobb och tre barn. Om hur man får tiden att räcka till.

Alla dessa människor - alla dessa erfarenheter. Jag sög åt mig all information som en liten svamp. Jag satt och hade rysningar på mina armar när Ingrid berättade om hur underbart det är att ta sig  över mållinjen och få sin medalj, tyckte det var fantastiskt att lyssna på Annas löparresa - hur man klarar av allt! Och njöt av all glädje som Ingrid utstrålade. Och gjorde ännu fler minnesanteckningar i mitt lilla huvud. Och kände mig så extremt extremt sugen på att bli bättre på att springa och ja, jag vet inte, verkligen springa. Mycket. Långt. Snabbt. Länge.

Och Marathon. Marathon Marathon Marathon.

Och efter alla de fina pratat hängde alla löparentusiaster kvar och snicksnackade. Själv är jag en som alltid tyckt det var hur kul som helst att träffa likasinnade träningsnördar som mig själv. Har alltid älskat den delen av de fäkttävlingar som jag varit på. Träningsläger. Klubbträning. Men löpning, där har jag alltid varit lite ensam om att ha ambitioner att springa långt. Med de två personerna som är vapendragare, med likasinnade mål, på plats i Lund, så har alla pass sprungits själv här i storstaden. Och när jag nu vill bli så mycket bättre och har sikte på en första mara och vill vill vill! Då är det fantastiskt att träffa alla dessa människor med samma intresse!

Alla var supertrevliga och glada! Pumpade fantastiska Ingmarie på information. Träffade på trevliga Alexandra och pratade om löpdejter! Suktade efter kläder och skor. Fick mig några fina nummer till IF Linnea och Hässelby. Och såg alla dessa människor bakom bloggar jag läser. Som härliga Miranda och Anna! Många roliga och inspirerande pratstunder med massa härliga människor helt enkelt! Och så många trevliga nya ansikten jag hoppas träffa på finfina långpass framöver!

Så STORT TACK! Till arrangörerna och inspiratörerna. Och alla andra som glatt gjorde onsdagskvällen till en toppenkväll!!!




Kommentarer
Postat av: Miranda

Kul att du kom Maria, supertrevligt :) Hoppas du kmr med på många långpass!

2010-05-13 @ 16:16:14
URL: http://www.mirandasminut.se
Postat av: Ingmarie

Tack själv för att du kom! Vilken härlig blogg du har! Hoppas vi ses snart igen. :-)

2010-05-13 @ 19:49:12
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0