härlig förmiddag

Fri som en fågel - så känner jag mig idag. Är ledig och solen skiner - visst är det nästan sommarväder? Fantastico! Tog mig sovmorgon och vaknade av mig själv vid åtta-tiden. Superhärligt. Frukost och tvättande. Satte mig utomhus på en bänk mot "mitt hus" med en stor kopp te och en bok medan tvätten tvättades. Hur härligt som helst!

Och sen stack jag ut på en, pust, löparrunda. Sjukt najs, sjukt jobbig! Pogram från jogg.se inför göteborgsvarvet. Tanken var:

2km uppvärmning
5km tröskel (4.50-5.15)
3 tävlingsfart (4.40-4.50)
2km nedjogg

Lite annorlunda blev det. Jag sprang nämligen terräng och backar i nackaresarvatet. Vilket gjorde att jag snittade på 5min/km på även de sista 2 km tävlingsfart....Men - asjobbiga backar och jag körde totalt! Nöjd och glad helt enkelt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0