Göteborgsvarvet - första loppet någonsinn och halvmara avklarad!


Sluttiden blev 1:53:56!!!!


Åh LYCKA! Göteborgsvarvet sprangs igår. Det var över 25 grader varmt, ca 58 000 anmälda och jag var en av dem!

Och det var ta mig tusan bland det roligaste jag har gjort! LYCKA total LYCKA!



Efter en tur upp till Götet på fredag kväll kom jag fram till farbroderns hus där jag mötte en familjen plus min pappa och min farmor och satt och drack te och kalasade på mackor till den lite väl sena timmen ett på natten. Efter sömn och en STOR frukost hade jag några timmar att slå ihjäl. En morgon som var tryckande bådade inte gått. Tog en promenad med pappsen och pratade lopp. Kom tillbaka och upptäckte hur solen tagit sig fram och lämnat allt det tryckande bakom sig. Underbara timmar i trädgården med nära och kära i solsken!

Efter en lunch, som blev lite väl sen, kvart i två, svidades det om till löparoutfiten. Och sedan begav pappsen och jag oss ner till starten. Startgrupp 18 - eftersom man aldrig sprungit i ngt lopp - och start klockan 15.47.

Galet mycket folk. Sjukt varmt! Fyllde på med vätska, stod i toalettkö, joggade upp..Ställde oss bland alla andra i vår startgrup. FÖRVÄNTAN! Höll på att gå isär av speedighet innan loppen. Lovely!

Och starten går och det är så enormt mycket folk att man inte kan göra något utom att gå. Och sedan några löpsteg. Och sedan lite gång. Suck. Men sen kommer man iväg. En liten seg start men med massvis med människor. HEla loppet - En FOLKFEST utan dess like!

Det första tre kilometrarna var lite tråkiga, eller, det var roligt mycket folk - men det tar alltid lite tid för mig att komma in i stegen. Och det var varmt och mycket folk. Sprang med pappsen bredvid. Men innan första bron (vars namn jag blankar ut totalt nu...) lämnade jag honom bakom mig. Och första bron - härligt värre! Och underbart med vatten och energidryck som man fick sedan. En klunk energidryck och en klunk vatten och resten av vattnet på huvudet.

Drycken gick bra märkte jag - magen klarade det. Tackade för mig själva alla underbara själar med vattenslangar. Det var VARMT!

Och sedan var det bara att springa på! Det gick galet bra och var galet roligt ända till 17 kilometer. Andra bron var najs den med - det gick bra. Och jag sprang och log under backen ner  - Det här är ju så sjukt kul tänkte jag!!!

Tävlingsinstinkten tog in....

Avenyn var najs. Började känna av värmen lite. Många människor stannade och gick. Vid 17 - 19 kilometer. Då körde jag på. Men det var riktigt mycket folk som gick och var lite hur som helst utspridda. Lite störigt.

20 kilometer - drygt en kilometer kvar. Öka!

Sista spurten sista kilometern - UNDERBAR!

Och mål!!!

Det var jävligt jobbigt men så sjukt underbart roligt! Det varmt, svetten rann, benen sprang och man kämpade på!

Sluttiden blev 1:53:56!!!!

Hade hoppats på under 1:50. MEn VÄRMEN! Och folkhavet tog ner tiden!

MEn vad tusan??? Hade så underbart kul. Och vet att jag verkligen - även om jag mest skriver om hur roligt det var - kämpade till tusen och körde verkligen på! 

GAV MERSMAK! :D 


 

Kommentarer
Postat av: Miranda

JIIIIPPPPIIII!!!



Superbra jobbat Maria! Fyfan vad kul :D vi måste springa snart så får du berätta mer!

2010-05-29 @ 22:08:50
URL: http://www.mirandasminut.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0