ett leende.. och ännu ett...och ännu ett!

Ibland känns det som att man ska explodera. Ibland för att allt är skit. Och ibland bara för att man är så jäklans GLAD! Sitter här (och lyssnar på samma låt på repeat. varvat med lasse lindh) och bara kan INTE SITTA still! Känner mig galet glad och det är så underbart - det var länge sen jag var mitt egna lyckliga jag. Länge sen jag hade svårt att hålla mig ifrån att göra allt - allt från att skutta omkring överallt till att sitta och skratta tusentals minuter åt egentligen ingenting.

Glädje - ta tag i den och håll fast den. Säger det till mig själv. För det ska jag göra. Motivation till att le och leva och våga göra det man vill och vara den man vill. Efter ett ganska turbulent och lätt kaosartad halvår går allt åt rätt riktning. Stockholm har visst gjort mig gott ändå.

Riktning sommaren och underbara ting. Firar att jag lyckats med något. Insåg idag. Att jag har lyckats. Med det jag tagit mig för. Och det känns så himlans bra att jag skrattar lite för mig själv. Och hur firar man detta?

Ja, jag firar det genom att le lite extra. Genom att springa göteborgsvarvet på lördag. Att vila extra mycket imorgon. Firar det genom att äta en ganska så nybakt muffins och choklad (smaskar på nu - mums!). Samlar på mig energi till lördagen och hoppas att jag kommer ha superkul. Det är kanske "bara" en halvmara för vissa - men jag har aldrig sprungit i ett riktigt lopp. Och ärligt talat. För ett års sedan, vid den här tiden, var jag fortfarande en person som levde med sviter efter gångna tider och fortfarande söndersliten på många sätt och vis. Först i höstas blev jag "fri" från gammalt groll på riktigt. Från och med i höstas började jag ha muskler i min kropp som höll.

Och varje jäkla kilometer som jag ökar och varje litet rekord jag sätter - ja då ler jag och känner mig jäkligt stolt över mig själv. För jag vet vad det kan kosta att göra "fel" val här i livet. Som så många andra. Som tusen andra. Och alla borde vara tusen gånger mer stolta öve sig själva än vad många är.

Hur ofta glömmer vi inte bort att säga "fy fan va gött, så jäkla bra jobbat mig själv!!!". Jag glömmer ofta och ignorerar ofta detta. Men i glädjens rus så känner jag mig superglad. Och den glädjen vill jag springa med på lördag. För ett steg närmare drömmen om marathon. För att visa att nu jäklar är det go i mig och nu jäklar har jag vunnit!

Imorgon åker jag till göteborg. Haha, min farbror är för övrigt gulligast. Pappsen och jag ska bo hos dem och farbrodern har blivit underbart involverad i vårt lilla lopp :D Hihi, bl.a har han disskuterat noggrant med pappan om mat under lördagen. Vilket har gjort att pappsen har ringt till mig och kollat för att jag kan sånt bättre. Och sen till farbrodern och så. Haha, jag gillar.

Göteborg imorgon i alla fall. Efter loppet blir det lite hastigt hem till farbrodern för dusch och mat innan vi kör ner till lund och LUNDAKARNEVALEN! Woho, längtar tusen till det med. Satt och läste facebook-updateringar (nördigt eller vad??=)) om hur partajet börjar nu och hur stan är uppfylld av karneval. Crazy och är lite avis på mickan som sitter på väg ner till lund från stockholm i skrivandets stund.

MEn va tusan - jag ska ju springa först :D:D

Enda problemet nu är: Jag behöver sova. Men är så sjukt speedad att jag inte kan tänka tanken att gå och lägga mig än. Juste - haha, kan ju gå och hämta tvätten från tvättstugan först. Har visst glömt den där nere :D

Ska bara lyssna en gång till, en sista gång :D, på oskar linnros...hehe :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0