en ny måndag en ny vecka

För att det är så det är. En ny vecka - och jag inser att så mycket roligt närmar sig! Nästa helg springer jag min första halvmara, Göteborgsvarvet. Sen tar jag en tur ner till Lund och inviger samma kväll Lundakarnevalen. Stannar i staden några dagar och åker möjligtvis ut en sväng till stugan vid havet. Sen är praktiken min här i Stockholm nämligen slut. Och då väntar enbart jobb på Tehuset här i stan. Sista maj flyttar jag in till stan stan för sommaren och säger hej till en studentkorridor. Andra veckan i juni åker jag förhoppningsvis - och nu hoppar jag nästan jämfota av glädje för detta spikades igårkväll - till PARIS! Himmelskt. Har aldrig varit i staden men drömt om att besöka den länge.

Efter en långweekend där väntar jobb i Stockholm. Och många fina vänner bosätter sig i staden under många dagar. Som det konstaterades igår - blir det berlingänget i sommar några dagar i Stockholm i stället för Berlin? Kanske det kanske!

Så de två kommande månaderna innehåller så mycket roligheter. Helt plötsligt kommer det att vara sommar - och utan att ha tänkt på så mycket mer än jobb och bostad så innehåller veckorna närmast finfina händelser!

Men en ny vecka. Som startades på bästa möjliga vis enligt mig själv - med ett tidigt träningspass på Sats. SatsCorePuls tränades. Kan påstå att det kändes i benen efter min 20 km igår. Men samtidigt - underbart sätt att starta veckan på!

Och denna måndagskväll unnar jag mig extra måndagslyx. Har köpt chokladpudding...Barndoms-drömmen-mumsfilibabba helt enkelt...:D

Vi hade en finfin kväll igår när lundflickorna mikaela, maria och felicia fick sig en fikadejt innan den sistnämda satte sig på tåget tillbaka till södra sverige. Och lundaflickorna som nu är stockholmsflickor mötte denna fina stockholmshimmel vid slussen. Stockholm och sommar. Det blir fint värre!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0