bästa början på en dag som denna!

Sitter, faktikskt ja, med tanborsten i munnen och försöker borsta tänderna medans jag skriver? Typiskt mig en vardagsmorgon när man är på språng:D

Haft en perfekt morgon - helt härlig! Förutom att jag inte sovit så mycket - var tvungen att läsa ut en bok innan jag la huvudet på kudden igår - och vaknade av att det var så extremt varmt här hemma. Vilket gjorde att jag öppnade balkongdörren vi halv fyra - och se: det var typ ljust! Somnade om och vaknade med frisk luft i lungorna och fågelkvitter i öronen. Mys!

Promenad där jag spanade in fina ekorrar och! Ännu ett rådjur som ställer sig och ser vackert ut och bara stirrar på mig. Någon meter ifrån...Förundras fortfarande över dett!

Och vad som jag alltid gillar: det här med att möta människor. På samma sätt som man kan mötare löpare när man är ute och springer. Och ibland le lite igenkännande. Så kan man väldigt tidiga mornar möta personer som är ute och spatserar. Det är något speciellt med blickar och små leende som kan ges. Ja! DU är också ute - vilken underbar morgon det är! Eller - ja, fy fan det är så jävla jobbigt idag. Eller - japp, det är svinkallt. Vad fan gör man här? Eller - men det är ändå underbart!

Speciellt med löpningen. När jag är ute och reser brukar löpardojjorna åka med i bagaget. Och det är ett underbart sätt att upptäcka en stad på - genom att springa. Och på samma sätt här möter man människor som ler igenkännande.

Fantastiskt. Den här löpningen, att springa. En härlig grej. Känsla. Lovely.

Ikväll blir det lugn kvällsjogg - längtar :D

Väl hemma sätter jag på radion och bums kommer en ny favortilåt! Lyssnar på morgonpasset och skrattar ikapp med mig själv. Äter frukost. Borstar tänderna.

Enda besvikelsen: strumpbyxor som köptes igår var ett felköpt. Hmpf.



Kommentarer
Postat av: mikaela

häärlig morgon! jag har ju fortfarande problem, vaknade 9.59 och blev superglad, äntligen lite tidigt (av mig själv liksom) och så lägger jag mig på mage för att morna mig lite, somnar om och sover till 11 :( så jävla dålig haha.. och klart du kan fixa presspass till modeveckan ;D eller inte...hhehe värt ett försök!

2010-05-19 @ 11:40:16
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0