styrka styrka...

Är det inte finurligt hur kroppen fungerar? Hur väl den anpassar sig till saker och ting? Löparpassionen som har kommit igång på riktigt den senaste månaden har gått få i min närhet obemärkt..Och häromdagen pratade jag med en lika träningsbiten tjej som jag på jobbet. Löpning är hennes sätt att andas. Samtidigt som hennes passion är styrka. Styrka ja. Den där biten med att bygga muskler - den har jag aldrig "varit bra på". Aldrig satsat antar jag. Men jag tycker på nått sätt att det är svårare. Svårare ja.

Igårkväll kördes ett SatsCorePuls pass. Där har vi en träningsform som handlar om styrka som passar mig. Hade för övrigt inte alls ont någonstans efter förmiddagens löprunda (ta i trä...) :D.

Men idag - då var jag grymt irriterad över fel-schema och ha åkt ut för att jobba för att upptäcka att nej nej - inte denna dag. Blä på det. Det är inte att jag inte har något emot att vara ledig...meeen - just då var jag inställd på att jobba. Och pengarna behövdes.

Så - irritationen gjorde att jag kom hem. Och städade. Välbehövligt. Sen ville jag träna. Självfallet. Men löpning sa kroppen nja till. Hade ju bestämt med mig och mig själv att jag skulle vila hälsenorna. Till slut spatserade jag iväg till Regeringsgatan och cross training. Den där cirkelträningsklassen jag besökt på ett annat sats en annan gång för länge sen. Den där klassen som inte - he - riktigt "passade" mig.

En man. Muskler oh yes. Med en röst som satt på axeln och skrek kör kör kör. Och ja, jag körde. TOTALT: lika med helt slut. Och ändå kände jag hur jag var sjukt dålig på så många övningar. Den där känslan - fan jag kan inte.

Påminde mig om mina fina träningslägersveckor på Hällevik på ängen med en skrikande före detta militär och en annan som skrek "haha, smärta, det är så ni vet att ni lever" och mjölksyran som skrek i benen och solen som gassade....

Men summan av kardumman (ett favorituttryck jag vet..): Jag körde totalt. Därför var det ett sjukt bra pass. Samtidigt som jag fortfarande känner mig "dålig" på den här slags träningen...

Inte så konstigt eftersom jag inte bygger de musklerna som användes främst idag.

När man skulle spurta, lägga sig på marken, resa sig och göra snabb vänding för att sedan upprepa - det var där jag hade min starka sida. Alltså en övning av många...

Hoppas helt enkelt på träningsvärk imorgon :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0