stan är full av studenter och jag står och gör massvis med frökenpresenter...

nästan hela dagen. Gissa hur många som kommer in till Tehuset och vill köpa fina presentkorgar - MÅNGA är svaret! Jättekul när småflickorna kommer in och ska plcoa ihop sina finfina frökenpresenter. Jättekul men stressigt när mammorna kommer in och ska ha 13 presentkorgar gjorda på liten tid...Helt enkelt full rulle på jobbet idag. En dag som började extra tidigt med en tvättstugetid allt för tidigt på morgonen.

Vi stod tre nyvakna ungdomar i tvättstugan och lade in vår tvätt. Utan att utbyta så många ord. Är tvättning för många en privat företeelse? Hm...Kanske kan det te sig extra privat att tvätt sina gamla och fula underkläder och svettiga träningskläder. Tex. Eller så blir det bara en härlig gemenskap mellan smutstvätten :)

Min morgonpromenad-upptäcktsfärd skedde efter tvätt slängts in i tvättmaskinen. Spanade in några som körde military training. Blev lite sugen faktiskt!

Men träning har skett här med! Nyss hemkommen är jag nämligen efter ett bra löppass! Fick nämligen sällskapa Alexandra på en löprunda. Nästan 8km sprang vi tillsammans - hur trevligt som helst att inte springa själv ju! Sedan sprang mitt sällskap vägen hem för att vila benen inför helgens halvmara - är ju Broloppet på lördag. I mina små hemtrakter :)

Men jag hade ju fått 8 trevliga kilometer i bena. Och efter 8 km brukar jag kunna springa länge. Hade tänkt 15 km i ett ganska lugnt tempo. Håller på att samla på mig kilometrar...Men sen helt pltösligt hade jag ju sprungit 14 km - och varför inte fortsätta lite till när man ändå var på gång och kände piggheten i benen? Så summan av kardemumman:

17 km! På tiden 1:37:20. Snittade på 5:40. De första km var ganska lugna. Men sen spragn jag som benen ville. Vilket var runt 5.10-5.20 för det mesta. Kändes tipp topp!

Känns som att jag verkligen kommit in i att springa längre och faktiskt orka! Tre dagar denna vecka har gått och jag har ju sprungit två av dessa dagar - två för mig långa pass! 26 km respektive 17.

Kanske är det alla kolhydrater som åts i Frankrike som gör det :) Hehe - eller varför inte all chevreost? Mums förresten. Chevre....


Ja, det är så. Bilder på bloggen av min i träningskläder. Nördigt kanske. Vem vet - nu finns de här iaf! Så kan det gå! Nu MAT!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0