paris paris paris

I Stockholmo denna dag igen. En sen hemkomst i svea rike igårkväll och efter åtta timmar behövlig sömn håller jag nu på med att packa upp här i hemmet!

Det har varit en fantastiskt helg - första gången i Paris. Definitivt en stad att återvända till. Med min partner in crime - pappa Erik - har Paris upptäckts. (Eller ja, det var förvisso bara jag som besökte staden för första gången - men en sådan stad upptäcker man ju tusen gånger om!).

Det har varit varmt. Nästan för varmt vissa stunder. Vi bodde på ett jättemysigt hotel nära Luxenburgparken. Vo har självfallet levt intensivt - så mycket man vill se och göra. Och ändå hinner man inte ens allt på topplistan!

Promenader i massvis! Sett de saker "man ska se": Notre Dame, Eifeltornet, Louvren, Gallerie LaFayette, Operan...ja, listan görs lång. Momarte var underbart exempelvis. SOm jag hört! Men så många underbara områden har funnits - namn som jag inte kan uttala....Franskan är fortfarande obefintlig...hm..

Cafébesök i massvis! Kaffe underbara kaffe. Fantastico mat! Tror jag har ätit en chevre chaud sallad varje dag...Kakor, den godaste glassen jag ätit, crepes, frukter, grönsaker....mmm. Tror att jag har ett överskott av energi i form av mat nu :)

Sett hur staden vaknat en tidig fredag när jag var ute på 55 minuter morgonjogg. Sett hur staden lever när natten närmar sig och värmen är så påtaglig och ett folkhav sitter längs med Seine och dricker vin, pratar, picknickar...Är!

Bloggen kan förvänta sig ett bildregn!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0