midsommar

Efter att ha svidat om spatserade jag igår mot Hötorget. Lite midsommarmatshopping, lite sent ute kan tänkas, men jag må säga att resultatet blev mycket lyckat. Vad sägs om fyra askar jordgubbar för 20 kr? Hötorget. Hötorget.

Till Mikaela och Nacka och idyliska stugan. Underart fint! Väldigt somrigt må jag säga. Svensk sommarkänslaavrödstuga.



Vi njöt av solen, bekymmrade oss lite över vissa mörka moln som kom infarande men sedan försvann. Kokade potatis. Nypotatis. Det är det bästa som finns. Med smör. Smälter i munnen. Midsommarmat med potatis, sill, gräddfil, gräslök, sallad, rädisor och ett supergott bröd. Satt ute i fina stora trädgården och åt massvis med mat. Ja, massvis med mat. Själv kände jag mig glad över mina 20 kilometrar - hade ju mycket energi som skulle in i kroppen igen. Ladda om med supergod sommarmat - inte helt fel. Knäppte upp cidern (säger man knäppte?) och åt oss väldigt mätta och glada.





Finaste kransen på huvudet :)


Tog oss en promenad och plockade blommor - "hon har blommor i sitt hår". Sjöpromenad. Försökte oss på kransar. Det kan diskuteras hur bra det resultatet blev..hm. Men men - försöka duger :) Fattar fortfarande inte att det är så varmt att man klockan åtta på kvällen kan sitta vid en sjö i shorts och linne och vara enromt Badsugen! Jag trodde nästan inte att det skulle bli varmt igen. Men nu, nu är det sommar!

Och in mot staden begav vi oss sedan. Mot tantolunden som var fylld med folk. Och där kalasade vi på jordgubbar och ost i massvis med en cider i hand. Satt på en klippa. Lyssnade på ljuva röster och gitarrspel. Betraktade den väldigt väldigt vackra månen.

En finemang midsommar må jag säga! Wanna do it again :) En perfekt sommardag och kväll. Inviger sommaren helt enkelt.

Och ja, jag ignorerar det faktum att det regnar just nu.






Kommentarer
Postat av: mikaela

ååh vilka idylliska och fina bilder! det blev verkligen en jättefin midsommar, en av dem bästa som sagt. har lagt upp fina bilder på dig också nu ;) har dockinte hunnit räkna än...det kommer!

2010-06-27 @ 02:02:03
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0