kick äs träningsvecka - distansrekord

Just det! Distansrekord har skett på mer än ett sätt denna vecka - WOHO på det :)

Oj - blev lite längre text än tänkt - så är det när man är GLAD :)

Denna vecka har jag totalt sprungit 68 km! Yes på den du :)

Det har varit två långpass: ett på 26 km - vilket för övrigt är ett distansrekord i sig. Och om man börjar måndagen såhär ja då kan veckan inte annat än bli bra! Andra långa passet blev på 17 km - utan någon trötthet i kroppen eller knoppen min!

Ett intervallpass - superjobbigt - på nästan 11 km. Vilket gav mig träningsvärk kan jag säga. De där Backarna med stort B!

Och idag har jag kört ett totalt-slut-på sig själv pass! 14,5 km varav drygt 12 kilometer var terräng som stavas B A C K A R! Crazy banana - ett lugnt tempo blev det med snitt på 6 min/km. Körde i skog - två slingor som det sprangs några varv på. Mentalt skönt faktiskt - att bara köra två olika slingor men flera gånger. Är inte alltid jag tycker om att göra det - kan känna mig uttråkad. Men idag var det najs! Det var dock varmt - hade för mycket på mig. Och jag sprang och önskade att regnet snälla snälla snälla skulle börja falla. Så man slipper den där tryckande känslan som får än att andas tyngre. Eller iaf mig som är känslig för sånt. Men med filmmusiken till Hair i lurarna var allt bra!


 Tävlingsglädjen!!! :D


Så löpningen har gått super! Underbart! Dessutom har jag faktiskt kört ett afropass och ett SatsCorePuls pass. Styrka och dansglädje - perfekt alternativträning enligt mig :)

Tänkt - det är andra veckan - någonsin - som jag kommer upp i en veckodos på mer än 60 km!!!! Innan Göteborgsvarvet närmade jag mig 45 tror jag. Och helt plöstligt är jag uppe på denna dos! 68km - det är ca 25-30 km mer i veckan än det jag kom upp i när jag började köra hårdare innan Göteborgsvarvet! Och jag håller fortfarande i den andra träningen.

Men det känns så bra i kroppen! Kroppen funkar och det är jag så Jäklans glad för! Har inte alltid varit en självklarhet och kroppen har varit i obalans de senaste månaderna. Men nu så mår jag så mycket bättre. Och är 100 procent peppad på allt! Livet är Underbart helt enkelt. Och jag är superglad att jag nu faktiskt "får lov" att köra på och träna och springa längre och snabbare.

Och det där jag lovade mig själv efter marathonispirationskvällen?! Mat - speciellt direkt efter träning - och överhuvudtaget mer energi in. Det löftet har jag hållit! Supernöjd med mig själv. Det är som att kliva över ännu en barriär - och antagligen varför kroppen är i balans igen och varför jag känner att träningen går så framåt!




Sötaste muggarna finns i vårt gemensamma kök! Lovely. Fixade förmiddagsespresson som severades i denna kopp innan. Kaffe och tidningsläsning efter frukost - det var så jag laddade innan löpningen :)


Kommentarer
Postat av: Alexander

Har samma distansrekord jag också. 26km : )

2010-06-13 @ 20:00:00
URL: http://alexanderabrahamsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0