fika med modern och promenad i solnedgång

Godaste apelsing- och chokladmuffinsen. Smaskigaste morotskakan. Det bästa ibland är att köpa två olika kakor och sedan dela. Om man är två och man vill ha lite av varje. Eller som i detta fall: MYcket av varje :) Inte små - oh no. Gott gott kaffe. Blev bortskämd när modern var och jobbade här i stan och smet lite tidigare från sin konferans för att tillbringa kvalitetstid med dottern. Sånt gillar jag. Kvalitetstiden menar jag. Kakorna och kaffet var ju en trevlig bonus bara :)



Gotte!

Nu har Agnesen och jag precis kommit innanför dörren efter en lång promenad. När solen gick ner. Det doftade sommar och kvällen var ljum och ljuset fantastiskt vackert och det var ja en helt perfekt kväll. En sådan där sommarkväll som man kan se på bild. Som man själv försöker fånga på bild. Försöker. Försöker lära sig att måla av verkligheten med kameran. Med ord och text.

Gör man det för att försöka ta in det man ser mer? Mer djupt. För att se det på ett annat sätt, ur en annan vinkel. För att kunna förstå lite mer? Kanske. Kanske gör jag det.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0