ett spinningpass senare

Cykling. Var det länge sen jag körde. Förförra veckan för att vara exakt - och inte var det en höjdpunkt. Trött och sliten och inte på plats på favoritcyklen på hötorget utan i en för mig ny cykelsal på odenplan. Det gick inte okej den där gången. Min glädje för att köra slut sig i en cykelsal hade väl lite försvunnit i och med den enorma löparglädje som plötsligt infann sin efter Göteborgsvarvet.

Men ikväll! Då jäklar!

Egentligen hade jag tänkt ta en vilodag för kroppen idag - ingen hård träning. Men efter att ha hittat på massa skojs på förmiddagen och tidig eftermiddag fick jag mig ett enormt cykelsug. Kände mig lite nere och var trött på att få tillfällig trötthetsnerhetsrussom kommer så där helt plötsligt. Fann en perfekt tid på Hötorget och spatserade dit. Till ett pass med härlig musik, vissa toner lite cheesy - men vad tusan - det passade perfekt denna dag!

Och kroppen var på g! Verkligen! Och jag körde slut på mig och fann den där spinningglädjen som jag haft hela vintern. Hötorget och jag - cykelsalen och jag - vi har haft fina stunder denna vinter och sommar. Fina, jobbiga, grimarserande, vilja falla pladaskt ner och sluta trampa, vilja cykla snabbare snabbare snabbare och ja...Allt möjligt.

Kul var det och jag körde igenom kroppen och kunde promenera ut från Sats glad i hågen. Och äta en supersmarrig banan. Inte helt fel. Inte helt fel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0