en sommardag

Solkysst. Efter träning satte jag mig på bussen mot Nacka och idyllen. Sola sola sola. Hos Mikaelan och försökte bättra på brännan. Tror jag lyckats lite. Med solkräm - självfallet! Utan att ha brännt mig. Underbart skönt. Somnade nog till lite där i solstolen.

Och sedan. Kunde jag inte annat än få med min vän på hennes cyklar till sjön. För att bada. Åh - fantastiskt! Simma runt i sjön vid femtiden och solen som värmer och det blåser lite på sjöytan och det är skog runt omkring och vattnet är varmt och man bara simmar simmar simmar.

Ja, det är annorlunda att bada i sjö - om man sen liten spenderat varje sommar vid havet. Och badat - verkligen i ur och skur...Där är allt så öppet. Havet och jag - vi har en fin relation. Havet vet alla mina hemligheter. Fast jag kan inte påstå att jag vet alla havets hemligheter. Kanske några (som har viskats någon av dessa kvällar, dagar, nätter då  jag suttit i timmar vid min strand och tänkt på livet universum och allting).

Men att bada i en sjö. Just det här med skogen runt omkring. Ja, det är speciellt.

En fin sommardag blev det verkligen idag. Och jag har precis ätit nypotatis. Och känner mig sådär solkysst trött. Och...jag ska se på Morden i Midsomer. Gjorde alltid det i sommarstuga när jag var liten. Och såg att det kommer på tv ikväll. Känner att det passar bra denna dag. En sommardag :)




Kommentarer
Postat av: mikaela

ååh morden i midsommer är ju en sommarnostalgiklassiker! och jag badade i sjön idag igen, wonderbart! försökte dock hitta till en annan badplats, nyckelviken, men den var ytterst frånvarande... svettades i uppförbackar. och nej,jag har ingenting att göra. försöker få tiden att gå lite... ska jag ta en powernap? om man nu ska ut (kanskekanskekanske)... eller bara för att jag är trötter. sorry för spam ;) i know you love me, xoxo mikaela girl <3

2010-07-02 @ 21:40:20
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0