DISTANSREKORD!!! av misstag...

Oj! Den här dagen blev lite annorlunda än jag tänkt. Men på ett bra sätt. Ett mycket bra sätt :D

Bland annat distansrekord: 26 km!!

Trodde att jag skulle vara ledig och inte jobba alls idag. Planerade långpass-löpning, mathandlande och uppackande och förhoppningsvis välbehövligt tvättande...

Vid halv tolv begav jag mig ut på det planerade träningspasset. Med 20 km i tankarna. Och utan att veta riktigt vart jag skulle - tänkte Brunsviken, Hagaparken...Sen visste jag inte mer! Så började mot Haga parken och sprang runt där och styrde därefter stegen mot Hälsans spår och Brunsviken - blir bra tänkte jag. Men efter att ha sprungit runt i 15 km började jag känna mig smått vilse. Fattade nada. Sprang en väg typ tre gånger. Jag var vilse. Rätt så lost helt enkelt. Så vände om för att springa samma väg tillbaka. Gick inte så bra. Gick inte alls. Fråga människor. Ännu fler. Och jag insåg att detta kanske skulle komma att ta tid. Det var varmt och soligt och jag drömmde om vatten...

Lite panik fick jag nästan ett tag. När det kändes som att jag inte kom rätt någon gång fast jag följde anvisngar som inte ledde mig rätt. När hälsans-stig-märken aldrig dök upp. Den sämsta markeringen jag någonsinn varit med om - kan nämnas!!!!

Men jag sprang på. Och det gick faktiskt superbra!! Det blev distansrekord: 26 kilometrar!!!Sluttiden blev 02:35:12. Det var den tiden jag sprang. Sedan var jag ute längre - för att jag stannade till några gånger på slutet - var ju tvungen att fråga om vägen så många gånger!

Längsta sträckan förr: 22 km.

Men galet nog så har det inte riktigt sjunkit in i mig än. Kan bero på att när jag kom tillbaka väntade ett "Kan du jobba NU!" sms på mig. Så jag tryckte i mig en banan, strechade och duschade och slängde i mig lunch. För att sedan åka och jobba.

Och sedan har det handlats. Och lagats mat. Och nu är jag rätt trött. Men måste packa upp. Och sedan ska jag spamma bloggen med bilder från Paris :D

Mn juste! Packa upp...kanske...om en stund :D



på "vår balkong" i Paris...underbart kvällsljus!

fotograf: erik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0