15 km: från bekymrad till glad till löparsolbrun till jordgubbscravings...

15 km har precis sprungits. Vaknade utvilad och studsade upp ur sängen med magen kurrande av hunger. Höll mig nästan lugn hela kvällen igår. Blev en promenad då jag telefonpratade med fina Helly. Sedan blev det den allra underbaraste filmen Across the Universe och mackor, jordgubbar och choklad. Ganska så najs. Väldigt så najs :)

Solen skiner ju fantastiskt underbart därute. Så jag ska inte knappra länge på datorn. Men 15 km har sprungits. De första 2 km var najs. Sen var det aj aj aj vid varje steg de nästkommande 4 km...Benhinnorna. Auch!!! Men sen släppte det vid 7 km. Så där plötsligt insåg jag att jag lunkade på i mitt långsamma tempo och bara njöt av solen, vattnet, naturen, människor och mina löpsteg. Sådär fantastiskt. Och bara kände lite i mina benhinnor. Det från att varje steg ha skitont - är det inte konstigt? Ja, då kunde jag ju inte sluta - eller jag bara sprang vidare djupt försjunken i tankar. Så till slut insåg jag att det nog skulle bli lite mer än tänka 12 kilometrar - och summan blev 15. 15 km jogg på snitt 5.54.

OCH! Jag har en liten glad misstanke...:)

CRAVINGS iaf när jag kom hem. VATTEN!!! Och JORDGUBBAR! Smaskat i mig de sista från midsommar nu under strechen. Hm...Kanske säljs de lika billigt på torget nästa vecka??? Hoppas...:)

Nu dusch, sen lunch och sedan iväg för att BADA! Första doppet för i år hoppas jag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0