Underbart! skog, backar och något jag vill kalla intervaller

Home again. Ensam i rummet mittt. Kontrolleringen gick bra - och dessutom fick jag ett lägenhetstips från den jag hyr av! Vaddå - jag ser staden genom en lägenhetssökande människa...hehe :)

Sitter här underbart endorfinkickad, ska hoppa in i duschen. LÄNGTAR efter havet NU! På lördag på lördag är det jag och mitt underbara Juleboda. Har finfina planer :D

Ut i skogen, Lillianskogen eller vad det nu heter - att jag aldrig lär mig... - för att springa intervaller. 1000-ar. Dryga 2 km uppjogg för att sedan köra 3x1km med 40 s joggvila. Sdan 2 min joggvila och därefter 3x1 km. Nedjogg 2km. Gillar att köra detta upplägg. Gillar också att lägga på någon intervall :)

Men jag springer ju lite samma sak va. Har fått fjong på den här lilla serien och älskar att springa i backarna. Men jag kommer ju inte upp i samma tempo som om man kör på platt mark. Borde prova köra najsiga intervaller på typ bana.

För jag fick en sådan underbar upplevelse. Förutom att hela löpturen var riktigt härlig och benen var pigga och huvudet med och det doftade skog och sol och underbart är ordet helt enkelt. Förutom det, så fick jag extra 250 m spurt. Efter sista intervaller, när Garminklockan piper en kilometer så ser jag underbara raksträckan famför mig och jag vill bara ge allt och jag ger allt och det var så jäklans underbart att bara flyyyyyga fram!

Helt underbart helt enkelt!

Modifierad smoothie här under. Med en bit päron i. Nu strech, dusch och sedan en tur på stan innan jobbet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0