te och rostade mackor och snart dags att lägga huvudet på kudden och sussa sött

Efter en lång dag sitter jag förnöjt och mumsar i mig rostad macka (danskt rågbröd - mumma!) med brieost och fikonmarmelad. Lite rooiboste med äpple, kanel och chili. Eller lite och lite. En ganska så stor kopp kan man väl säga :D

Det har varit en lång dag. En lång dag. Snacka om att dagens väder påverkat mig. Detta tryckande väder! Gaalet. En hel del att göra på jobbet. Glad för mitt morgonkaffe. Glad för min eftermiddagskopp. Störd på en crazy kassaapparat. Som strulade och gjorde att jag var tvungen att stanna kvar lite extra. Me iväg kom jag till slut och kunde därefter ta mig till Odenplan och dagens andra träningspass - ett superjobbigt och svettigt shapepass. Glad i hågen över allt det jobbiga - det var superhärligt faktiskt. Shape - funktionell styrka. Är ett pass som passar mig. Något som jag behöver. Behöver träna rörlighet och styrka. Bra helt enkelt :D

Och sen fick jag uträtta mina ärenden och bocka av på listan. Och lämna tillbaka biblioteksböcker och betala av skulden som var mindre än jag trodde - trevlig överraskning. Ynka 5 kronor föll i bibliotekets kassa.

Promenad ner till stan och uppmötning av Mikaelan som återvänt från riket Italien. Brunis :D Thai i vitabergsparken. Sommarkväll helt enkelt!

Finemang avslut på en dag där seghet varit ett ord som velat upprepa sig...Shape, thai och en vän vände dagen till det bättre (och ja juste - den där morgonjoggen och frukosten var fin den med. det var mer tiden emellan som var seg. eller ja, egentligen hela dagen. men ja, för många tankar...lämnar det helt enkelt.)

Ska skriva ett brev. Sen ska jag sussa sött. För jag börjar först klockan 2 imorgon. Underbart! Det blir en liten sovmorgon och sedan en löptur. Och lite fixande. Låter fin fint i mina öron :D

För att ibland står man på en stenhög som är en forntida kungagrav och ser ut över världen och känner sig sådär mäktigt livsglad!


Kommentarer
Postat av: mikaela

jaah sommarkväll! idag blir det sommarnatt ;) ooh, jag fick dock samma vecka som dig, imorse... blir nog min egen säng inatt alltså... hmm, bajs. jag som var så pepp på ragg :( men ragga kan man iofs alltid ;) höhö oj vad jag spammar. ses snart!

2010-07-23 @ 12:47:36
URL: http://galago.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0