pryl-kärlek

Åh! Detta ting har jag stått och kastat smått kärleksfulla ögonkast åt ofta. Gått och fingrat på. Önskat att varje present jag slagit in med denna som innehåll varit till mig...Okej - inte riktigt. Men nästan :D

Men nu är den min! Bodum presstake-away! Spacat värre! Det är farligt att arbeta i en butik med så många fin ting! Lönen tillbaka till butiken...?

Kände att jag förtjänade det efter en lååång arbetsdag. Stått länge. 10 timmar. Brukar vara lugnt med en sån dag i veckan. Att arbeta själv heldag. Men nu ska jag göra det imorrn med. Längtar inte.

Men det är att hålla ut. 6-dagars-vecka. Men sen har jag semester, kan man kalla det, i 10 dagar. WOHO! Ser fram emot ngr dagar i Lund och därefter i Eksjö. Spendera med att sova (ja, jag brukar ju tycka det är lite överskattat. Men just nu är jag så in i bengen trött. Så sova skall faktiskt göras. Gud. Sova. Undebart.) träffa familj och vännerna i Lund. Träna! Har utmanat pappan på milen i skrylle. Känner att jag det skulle vara bra att maxa på milen. För hur länge sen var det inte jag gjorde det? Länge sen. Äta massa god mat. Läsa.

Det ska bli fint.

Annars har inget upphetsande hänt. Dagen har inte innhehållit mer än en morgonpromenad, jobb jobb jobb (med alldeles för mycket kaffe....), och komma hem och laga mat. Jo! Ska kolla på ett rum har jag fått veta. Verkar bra! Hoppas! Och juste - köpte världens godaste müslibröd på konsum imorrse också. Ska nog ta mig en skiva snart...mumma...



Men jag är på ett sätt grymt sugen på att springa. Övervägde det på tunnelbanan hem. Men sen var det ju så att jag var tvungen att vila. Kändes i benen. Kände imorrse hur träningen satt fast i benen fortfarande. Och kanske inte så konstigt. Glömmer bort hela tiden att jag har ökat löpdosen mycket under de senaste veckorna. Att en lugn vecka inte är så lugn jämfört med innan. Men skjuter man in vilodagar/vilodag i veckan så funkar kroppen utmärkt sedan.

Men som sagt. Behöver min vila. Ska bli skönt med semester. Men först ska en väldans massa jobb klaras av. Och träning på det. Hm. Tvätta? That's a no no denna vecka helt enkelt....

Kommentarer
Postat av: Ingmarie

Stå 10timmar är SKITjobbigt rent ut sagt! klokt att vila.Efter sådana dagar brukar det enda jag pallar vara bassängen. Det är skönt.Och skonsamt.:-) Håller tummarna för rummet.

2010-07-28 @ 10:01:12
URL: http://blog.nemonisimors.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0