morgonjogg och lite lyxgare frukost...

Väckarklockan ringde halv sex. Efter att ha överlagt med mig själv om jag kanske ändå  skulle strunta i att hoppa ur sängen och snöra på mig springskorna bestämde jag mig för att hålla mig till min plan. Att köra den där morgonjoggen!

En banan och vatten i magen. Ut ur dörren och möts av en väldigt tryckande morgon. Inte mitt favoritväder precis. Men det var bara att köra på. 11 km blev det. Kroppen var seg faktiskt.

Men jag gillar att det ändå går att ta 11 km sådär. När man är trött, kroppen lite seg och vädret kasst. Att jogga runt i Hagaparken och se solen få vattnet i viken att glittra sådär fantastiskt. Att springa igenom en stad som verkligen håller på att vakna upp.

Att komma hem och ta en snabb strech och en härlig dusch. Att äta sin gröt med banan, russin och valnötter. Lyxa till det med ett kokt ägg med kaviar på knäckemackan. Och en med brieost och fikonmarmelad....Hur gott? Super!

Nu blir det jobb för hela slanten! So long mister cool.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0